Poza planami otwarcia 140 nowych restauracji w w 2016 r. oraz ewentualnymi akwizycjami EAT (AMREST) Holding chce inwestować w platformę cyfrową, nowoczesne kanały sprzedaży oraz nowe formaty restauracji, poinformował dyrektor ds. strategii Wojciech Mroczyński. Celem spółki jest utrzymanie 20-proc. dynamiki wzrostu zysku EBITDA.
"Fundamentami dalszego rozwoju AmRest Holding w najbliższym czasie będą inwestycje w platformę cyfrową oraz w nowe kanały sprzedaży. Planujemy także rozwój nowych konceptów i formatów, np. PH Express czy La Tagliatella" - powiedział Mroczyński na konferencji prasowej.
Podkreślił, że spółka nie zamierza rezygnować z rozwoju biznesu w sposób skokowy, czyli poprzez akwizycje nowych podmiotów.
"Głównym fokusem będą nasze marki, ale oczywiście nie wykluczmy też akwizycji nowych podmiotów. Potencjalnych okazji szukamy w całej Europie, ale nawet w Polsce widzimy biznesy warte naszej uwagi" - wyjaśnił dyrektor.
Mroczyński dodał, że aktualne pozostają również plany otwarcia 140 nowych restauracji w tym roku, a w kolejnych latach tempo będzie "nie mniejsze". Wszystkie te założenia są, zdaniem zarządu, możliwe do realizacji m. in. dzięki stabilnej sytuacji finansowej i systematycznemu wzrostowi skali biznesu.
"W ostatnich latach notowaliśmy systematyczny wzrost EBITDA o ok. 20% i chcielibyśmy, aby ta tendencja została utrzymana w przyszłości. Nie widzimy obecnie potrzeby pozyskiwania kapitału od inwestorów, nadal będziemy finansować rozwój ze środków własnych, kredytów bankowych lub emisji obligacji" - powiedział też Mroczyński.
AmRest Holdings SE jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka rozwija również działalność w Europie Zachodniej, Rosji, Chinach oraz Stanach Zjednoczonych. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.