Oferta konsorcjum Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia (spółki z grupy Mirbudu) oraz Mirbudu, warta 687,05 mln zł brutto, została uznana za najkorzystniejszą w przetargu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) na zaprojektowanie i budowę autostrady A1 Tuszyn–gr. woj. łódzkiego/śląskiego, na tzw. odcinku B: węzeł Bełchatów - węzeł Kamieńsk, podał MRB (MIRBUD)
Zamówienie publiczne "Projekt i budowa autostrady A-1 Tuszyn–gr. woj. łódzkiego/śląskiego" podzielone jest na cztery zadania: Zad. I Odc. A 335+937,65–351+800; Zad. II Odc. B 351+800–376+000; Zad. III Odc. C 376+000–392+720; Zad. IV Odc. D 392+720–399+742,51. Wybrana oferta dotyczy odcinka B – węzeł Bełchatów (bez węzła) – węzeł Kamieńsk (z węzłem) od km 351+800,00 do km 376+000,00, czytamy w komunikacie.
"Oferta złożona przez konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia S.A. z siedzibą w Kobylarni - spółka z grupy kapitałowej emitenta (lidera) i Mirbud S.A. (partnera), spełniła wszystkie wymagania określone przez zamawiającego (Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Odział w Łodzi) i uzyskała najwyższą liczbę punktów" - czytamy także.
Mirbud S.A. działa przede wszystkim jako generalny wykonawca lub generalny realizator we wszystkich segmentach budownictwa. Od 2008 r. spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 860 mln zł w 2017 r.