Akcjonariusze IMS podjęli uchwałę dotyczącą wypłaty dywidendy za 2015 rok w wysokości maksymalnie 7,7 mln zł, co oznacza 23 grosze na akcję, podała spółka.
"Na wypłatę dywidendy został przeznaczony w całości zysk netto IMS za 2015 rok (w kwocie 6 396 206,19 zł), pozostała część natomiast zostanie wypłacona z kapitału rezerwowego spółki przeznaczonego na wypłatę dywidendy" - czytamy w komunikacie.
Z uwagi na trwający proces zbywania przez spółkę akcji własnych, ostateczna liczba akcji będących w posiadaniu akcjonariuszy i uprawniających do dywidendy za rok 2015, a jednocześnie ostateczna kwota kapitału rezerwowego spółki przeznaczonego na wypłatę dywidendy za rok 2015 zostanie ustalona według stanu na dzień dywidendy, podkreślono w informacji.
"Dzień dywidendy zwyczajne walne zgromadzenie ustaliło na 24 czerwca 2016 roku, termin wypłaty dywidendy to 8 lipca 2016 roku. Wartość dywidendy na akcję za rok 2015 jest blisko 3-krotnie wyższa od wartości dywidendy za rok 2014" - wskazano także.
"Chcemy, żeby wszyscy akcjonariusze, również nowi, mogli skorzystać z dobrych wyników naszej spółki, dlatego również ich akcje wezmą udział w podziale zysku" - powiedział prezes Michał Kornacki, cytowany w komunikacie.
Spółka tworzy grupę kapitałową, w skład której wchodzą 3 podmioty bezpośrednio zależne. Grupa IMS jest dostawcą wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży. Działania grupy skupiają się w trzech głównych obszarach marketingu sensorycznego: audiomarketingu (przygotowanie i emisja formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych), wideomarketingu (produkcja i emisja przekazów reklamowych na ekranach plazmowych) oraz aromamarketingu (dobór i dystrybucja kompozycji zapachowych).