BDX (BUDIMEX) nie chce znacząco powiększać portfela zamówień i rozważa, czy przedłuży ważność swoich ofert w przetargach Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) na odcinki autostrady A1 i drogi ekspresowej S61, poinformował prezes Dariusz Blocher.
"Generalnie nie chcemy zwiększać portfela i on zbytnio się nie powiększa. Dziś jest za duże ryzyko cenowe i sytuacja na rynku jest trudna, jeśli chodzi o zasoby ludzkie" - powiedział Blocher dziennikarzom w kuluarach Kongresu Infrastruktury Polskiej.
Spółka analizuje, czy przedłuży ważność najkorzystniejszych ofert złożonych samodzielnie i w konsorcjum w przetargach na odcinki dróg A1 i S61. Według prezesa, od czasu ich złożenia znacząco pogorszyła się sytuacja na rynku wykonawczym, zarówno jeśli chodzi o ceny materiałów, jak i dostępność pracowników.
"Analizujemy, czy przedłużymy te oferty. Na A1 złożyliśmy oferty na cztery odcinki i na cztery mamy szansę" - powiedział Blocher.
7 czerwca Budimex podał, że oferta jego konsorcjum ze Strabagiem, warta 389,33 mln zł netto, została uznana przez GDDKiA za najkorzystniejszą w postępowaniu przetargowym na zaprojektowanie i budowę odcinka autostrady A1 węzeł Tuszyn (bez węzła) - węzeł Bełchatów (z węzłem).
Natomiast wczoraj Budimex podał, że jego oferta, warta 546,75 mln zł netto, została wybrana przez GDDKiA jako najkorzystniejsza w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S61 Szczuczyn - Budzisko (gr. państwa) z podziałem na zadania: Zadanie Nr 1: m. Szczuczyn - w. Ełk Południe.
Budimex jest notowany na warszawskiej giełdzie od 1995 r. Jego inwestorem strategicznym jest hiszpańska firma Ferrovial. W 2017 r. miał 6,37 mld zł skonsolidowanych przychodów.