Bank Zachodni WBK chce sprzedać w tym roku 100 tys. kont w kanałach zdalnych i tym samym zwiększyć swój udział rynkowy w tym segmencie do 25% wobec 11% w ub. roku. Celem na 2018 rok jest realizacja połowy sprzedaży produktów kredytowych poprzez bankowość internetową, mobilną i contact center, poinformował dyrektor obszaru bankowości multikanałowej BZ WBK Tomasz Niewiedział.
"Nasz udział rynkowy w sprzedaży kont przez kanały zdalne to 11% w 2015. Nasz cel na ten rok to 25%. Mamy cel 100 tys. kont sprzedanych w kanałach zdalnych w 2016 roku. Chcemy być jednym z najbardziej multikanałowych banków w kraju " - powiedział Niewiedział podczas spotkania prasowego.
Dodał, że BZW (BZWBK) - jako jedyny w Polsce ma 3 elementy bankowości mobilnej: płatności Blik, które coraz bardziej się rozwijają, płatności HCE (płatności zbliżeniowe telefonem) oraz unikalną usługę zakupów mobilnych - bilet, kwiaty, taxi itp.
"Mamy blisko 750 tys. klientów w kanałach mobile i internetowym, w tym na dziś 80 tys. klientów to ci, którzy logują się wyłącznie do aplikacji mobilnej. W aplikacji mobilnej jest dwa razy więcej przelewów, niż w całej sieci oddziałów" - dodał dyrektor.
W I kw. br. liczba transakcji zrealizowanych przez klientów BZ WBK w kanałach zdalnych wyniosła 2,57 mln sztuk, zaś liczba płatności mobilnych wyniosła w tym czasie. 282 tys.
Niewiedział podkreślił, że dzięki multikanałowości rośnie nie tylko sprzedaż kont, ale także produktów kredytowych. Za pośrednictwem tych kanałów BZ WBK zrealizował 19% sprzedaży kredytów detalicznych w ub. roku.
"Naszym celem na rok 2018 jest to, by połowę detalicznych produktów kredytowych sprzedawać w kanałach zdalnych"- powiedział Niewiedział.
Poza bankowością internetową i mobilną, ważnym elementem utrzymywania relacji oraz sprzedaży produktów jest także contact center. W tym kanale bank zrealizował 5% sprzedaży detalicznej w ub. roku. W perspektywie 2018 roku ten wzrost ma być dwucyfrowy.
"Chcemy być wirtualnym oddziałem banku. To nie jest tylko infolinia, to wiele dojrzałych funkcji. Mamy też konkretne cele sprzedażowe, budujemy relacje, aktywizujemy klientów. W 2018 roku sprzedaż produktów detalicznych w kanałach zdalnych ma wynosić 50%, a udział contact center w tej sprzedaży ma być znaczący - dwucyfrowy" - powiedział dyrektor centrum bankowości telefonicznej Maciej Pietrucha.
Jesienią ub. roku BZ WBK wprowadził pilotażowo weryfikację tożsamości za pomocą biometrii głosowej. Dzięki biometrii proces weryfikacji tożsamości został skrócony o 40%.
"Chcemy być innowacyjni i skrócić proces weryfikacji. Podnosimy satysfakcję klientów i optymalizujemy procesy. Dotychczas zarejestrowało się w fazie pilota 3 tys. użytkowników, a reużywalność sięga 50%. Jest to zgodne z naszym planem. Cel, który stawiamy sobie do końca tego roku jest ambitny" - wskazał Pietrucha.
BZ WBK chce być bankiem pierwszego bank wyboru dla osób z niepełnosprawnością, które stanowią ponad 12% polskiego społeczeństwa. Bank m.in. dostosował bankomaty do potrzeb klientów z dysfunkcją wzroku, posiada obecnie 256 "mówiących" bankomatów i 154 placówki z certyfikatem dostępności bez barier. Bank dostosował także dostęp przez internet, infolinię oraz bankowość mobilną do potrzeb osób niepełnosprawnych (w tym aplikacja BZ WBK24 dla osób niewidomych i słabo widzących). W ub. roku BZ WBK udostępnił obsługę w polskim języku migowym (PJM) we wszystkich oddziałach i przeniósł videochat do usługi doradca online.
"Jesteśmy jedynym bankiem na rynku, który ma komplet rozwiązań dla osób z niepełnosprawnością. Teraz pracujemy nad dostosowaniem aplikacji mobilnej dla osób niepełnosprawnych. Jesteśmy na finiszu prac" - powiedziała menadżer ds. komunikacji jakości obsługi Marta Walaszczyk-Szymańska.
Bank Zachodni WBK należy do czołówki banków uniwersalnych w Polsce. Jego akcje są notowane na warszawskiej GPW. Jego głównym akcjonariuszem jest hiszpański Santander - pierwszy bank w strefie euro i 11. na świecie pod względem kapitalizacji.