CDP.pl poinformowało w weekend podczas konferencji na festiwalu Pixel Heaven o utworzeniu nowej marki Klabater, która będzie odpowiedzialna za wydawanie gier niezależnych na globalnym rynku. Tym samym firma uruchamia trzecią dywizję biznesową, która uzupełni dotychczasowe dwie: dystrybucję gier pudełkowych na polskim rynku oraz platformę e-commerce. To pierwsze międzynarodowe przedsięwzięcie CDP.pl.
"Od kilkunastu miesięcy obserwujemy rynek gier niezależnych. Duża część projektów, choć udana, przepada z uwagi na braki w kwestiach marketingowych czy wydawniczych. Nasze 20 lat doświadczenia na lokalnych rynkach pozwala nam ze spokojem planować rozwój Klabatera" - prezes firmy Michał Gembicki, cytowany w komunikacie.
W ciągu najbliższych kilku lat Klabater zamierza osiągnąć poziom 3-4 wydawanych dużych tytułów rocznie i 4-5 mniejszych. Zarząd szacuje, że w przyszłości minimum jedna trzecia przychodów spółki pochodzić będzie z działań globalnych, podano także.
"Priorytetowym celem nowej marki jest promocja polskich gier na świecie, choć spółka nie wyklucza oczywiście możliwości współpracy z zagranicznymi partnerami" - czytamy dalej.
CDP.pl to wydawca i dystrybutor gier z ponad dwudziestoma lat doświadczenia na koncie. Firma zaczynała jako CDR (CDPROJEKT), wsławiając się m.in. lokalizacjami gier RPG, w których udział brali tacy aktorzy, jak Piotr Fronczewski czy Gabriela Kownacka. We wrześniu 2012 roku nazwę zmieniono na CDP.pl, uruchamiając jednocześnie cyfrowy sklep internetowy, a w listopadzie 2014 roku nastąpił wykup menadżerski, co doprowadziło do odłączenia od grupy CD Projekt. W przełomowym 2015 roku spółka dwukrotnie zwiększyła udział w polskim rynku dystrybucyjnym i osiągnęła ponad 300% wzrostu sprzedaży w stosunku do roku 2014 na platformie e-commerce CDP.pl.