Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Zysk netto BAH z działalności kontynuowanej to 8,76 mln zł, 12,48 mln zł zysku EBIT w I kw. 2018

Udostępnij

British Automotive Holding (BAH (BAHOLDING)) odnotował 8,76 mln zł skonsolidowanego zysku netto z działalności kontynuowanej w I kw. 2018 r. wobec 13 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

"W I kw. 2018 roku kontynuowaliśmy dynamiczny wzrost sprzedaży samochodów. Strategia szybkiego zdobywania rynku, przy zachowaniu możliwie wysokich marż, to obecnie nasz priorytet. Realizujemy ją sprawnie i konsekwentnie, dzięki wydajnemu modelowi biznesowemu wspieranemu przez olbrzymi potencjał marki Jaguar Land Rover. Co więcej jesteśmy w stanie nie tylko utrzymać szybkie tempo wzrostu, ale również regularnie dzielić się zyskiem z akcjonariuszami" - powiedział prezes Mariusz Książek, cytowany w komunikacie.

Zysk operacyjny wyniósł 12,48 mln zł wobec 17,01 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 211,74 mln zł w I kw. 2018 r. wobec 166,56 mln zł rok wcześniej.

Segment importerski grupy zakończył I kw. 2018 r. z ponad 36-proc. r/r wzrostem wolumenu sprzedaży samochodów Jaguar i Land Rover (sprzedaż od importera do dilerów), osiągając rekordowy poziom 828 szt. sprzedanych aut. Kluczowymi modelami, które zdecydowały o tym sukcesie były: Range Rover Velar oraz Jaguar F-Pace, których w okresie styczeń-marzec przekazano odpowiednio 171 i 174 egzemplarzy, podano także.

"Dane z kwietnia, kiedy to sprzedaliśmy kolejne 283 samochody JLR, oraz cząstkowe odczyty z maja, pokazują, że zdecydowanie mamy potencjał, aby w całym 2018 r. kontynuować silny trend wzrostowy sprzedaży samochodów Jaguar i Land Rover. Szczególnie cieszy nas sukces RR Velar, który jest wyjątkowo udanym projektem właściciela marki JLR świetnie sprzedającym się w całej Europie. Wkrótce czeka nas jeszcze premiera Jaguara I-Pace, czyli pierwszego w pełni elektrycznego auta w ofercie JLR, z którym również wiążemy nadzieje, biorąc pod uwagę pozytywne trendy na rynku EV (Electric Vehicles)" - powiedział wiceprezes Arkadiusz Miętkiewicz, cytowany w komunikacie. 

Jednocześnie BAH inwestuje we własną sieć dilerską i usługi z nią powiązane.

"Rozwijamy sprzedaż do klientów flotowych, a także ofertę samochodów używanych z gwarancją. Podnosimy standardy w salonach dilerskich zgodnie z globalną strategią JLR. Na koniec II kwartału tego roku zaplanowaliśmy również otwarcie kolejnego salonu JLR w Warszawie. Zwiększanie pokrycia geograficznego wspiera naszą strategię nasycania rynku autami JLR. Dzięki temu mamy nadzieję, że systematycznie rósł będzie nam segment usług aftersales. Co za tym idzie, będziemy mogli w coraz większej skali oferować obsługę serwisową czy blacharsko-lakierniczą. Są to z zasady usługi wysokomarżowe, które mogą silnie kontrybuować do wyniku w najbliższych latach. Dodatkowo zwiększy się dostępność aut używanych, którymi obrót również chcemy rozwijać, w ramach programu Approved" - wskazał wiceprezes Arkadiusz Rutkowski, również cytowany w materiale.

W ujęciu jednostkowym zysk netto z działalności kontynuowanej w I kw. 2018 r. wyniósł 0,62 mln zł wobec 0,25 mln zł straty rok wcześniej.

British Automotive Holding (BAH) poprzez spółki zależne, prowadzi na polskim rynku dystrybucję samochodów, części zamiennych i akcesoriów oraz kompleksową obsługę serwisową marek Jaguar, Land Rover i Aston Martin. Wchodzące w skład Grupy spółki są od 2003 r. generalnym importerem Jaguar Land Rover, bezpośrednim Dilerem (Direct Dealer) Aston Martin. Spółki z grupy prowadzą również działalność dilerską Jaguar Land Rover w Warszawie, Łodzi i Trójmieście.