Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

PKO BP obsługiwał 102 tys. ROR-ów obywateli innych krajów na koniec marca br.

Udostępnij

PKO (PKOBP) obsługiwał 102 tys. ROR-ów obywateli innych krajów, mieszkających w Polsce na koniec I kw. 2018 roku. Wśród nich najliczniej reprezentowani byli obywatele Ukrainy, Mołdawii i Białorusi, poinformowało ISBnews biuro prasowe banku. Aplikacja mobilna IKO na systemy iOS i Android jest już dostępna w kolejnych językach: ukraińskim i rosyjskim. 

PKO BP obsługuje coraz więcej zagranicznych klientów mieszkających w Polsce. Dużą ich część stanowią Ukraińcy i Rosjanie, którzy mogą teraz obsługiwać swoje finanse za pomocą aplikacji mobilnej w swoich ojczystych językach. Z danych, przekazanych ISBnews wynika, że bank prowadził na koniec marca br. konta 102 tys. obywateli innych krajów wobec 90 tys. na koniec 2017 roku i 85 tys. na koniec III kw. 2017 roku. Najwięcej rachunków w PKO BP założyli obywatele Ukrainy, Mołdawii oraz Białorusi.

Zarówno aplikacja mobilna, jak i strona informacyjna o aplikacji IKO są prowadzone już w 4 językach: po polsku, angielsku, ukraińsku i rosyjsku.

"Po raz kolejny wychodzimy naprzeciw potrzebom klientów, tym razem dodając kolejne dwa języki obsługi aplikacji IKO - ukraiński i rosyjski. Aplikacja mobilna stała się dla wielu klientów nie tylko pierwszym i najważniejszym, ale nierzadko także jedynym kanałem dostępu do banku. Jednocześnie obserwujemy, że wśród klientów PKO Banku Polskiego coraz większy odsetek stanowią obcokrajowcy, dlatego IKO jest dostępne już w 4 językach i nie wykluczamy kolejnych" - powiedział dyrektor biura projektów mobilnych i internetowych w PKO BP Łukasz Kuc, cytowany w komunikacie. 

Bank realizuje ponadto szybkie przelewy do ukraińskiego Kredobanku, spółki z grupy PKO BP, które w dni robocze trafiają do odbiorcy  w czasie do 40 minut. Z konta w PKO BP można je realizować przez serwis iPKO, aplikację mobilną IKO lub w dowolnym oddziale banku w całej Polsce. 

W najnowszej wersji IKO pojawiły się też nowe funkcje dla wszystkich klientów, w tym m.in. kolejne udogodnienia w płatnościach zbliżeniowych czy podpowiedź odbiorcy przelewu.

Obecnie klienci PKO BP i Inteligo korzystają z IKO na 2,5 mln telefonów. W marcu br. 950 tys. klientów korzystało z dostępu do banku wyłącznie za pomocą smartfona.

PKO Bank Polski jest liderem polskiego sektora bankowego. Aktywa razem banku wyniosły 296,91 mld zł na koniec 2017 r. Akcje banku od listopada 2004 r. notowane są na GPW. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus