Grupa EUR (EUROCASH) podpisała umowę przejęcia 100% udziałów w Domelius Limited kontrolującej spółkę Mila - właściciela sieci 187 supermarketów. Wartość transakcji przejęcia sieci Mila opiewała na kwotę 350 mln zł bez uwzględniania wybranych nieruchomości spółki, które nie zostały nabyte przez Eurocash.
"Po finalizacji transakcji możemy rozpocząć płynną integrację naszych biznesów. Czeka nas okres intensywnej pracy w zakresie wymiany i wdrożenia najlepszych praktyk obu sieci tj. Mila i Delikatesów Centrum. Przejęcie tej sieci to dla nas ogromna wartość, która zaowocuje transferem wiedzy i doświadczeń do naszych franczyzobiorców i partnerów. Dzięki niej nasi klienci będą mogli czerpać korzyści ze zwiększonego zaplecza logistycznego grupy, a także zwiększonej skali zakupowej, która pozwoli naszym klientom otrzymać warunki handlowe zbliżone do konkurencji. Można powiedzieć, że niezależni detaliści zaczynają pozyskiwać rynek do tej pory opanowany przez wielkie sieci marketów" - powiedział członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash Jacek Owczarek, cytowany w komunikacie.
Integracja sieci Mila z Grupą Eurocash może potrwać od 2 do 3 lat, podano także.
"Stabilność i doświadczenie Eurocash to jedne z ważniejszych atutów, jakie sieć Mila pozyskuje od dnia finalizacji transakcji. Spodziewamy się, że wymiana wiedzy przełoży się na wzmocnienie pozycji konkurencyjnej naszych supermarketów. Wspólnie z zespołem Delikatesów Centrum jesteśmy w stanie wypracować rozwiązania, które docenią klienci w całej Polsce. A dzięki temu, że do sieci będą dołączać kolejni przedsiębiorcy współpracujący w modelu franczyzowym, będziemy czerpać dalsze korzyści wynikające z efektu skali. Na pewno przełożą się one na atrakcyjność naszej oferty" - powiedział prezes Mila Artur Góralczyk, cytowany w komunikacie.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) wydał bezwarunkową zgodę na przejęcie przez grupę Eurocash 100% udziałów w cypryjskiej spółce Domelius Limited kontrolującej Mila S.A. 18 maja br.
Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych oraz wsparciem marketingowym dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ponad 14 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep czy Gama. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.