Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Przewozy PKP Cargo w Polsce wzrosły o 1,5% r/r wg masy w kwietniu

Udostępnij

PKP (PKPCARGO) przewiozło prawie 9 mln ton towarów w kwietniu br., tj. o 1,5% więcej r/r,  podała spółka, powołując się na dane Głównego Urzędu Statystycznego (GUS).

"Po czterech miesiącach 2018 roku grupa przewiozła o 8,1% więcej ładunków niż w analogicznym okresie 2017 roku i o 20,9% więcej towarów w porównaniu z pierwszymi czterema miesiącami 2016 roku" - czytamy w komunikacie.

W porównaniu do wyników z kwietnia 2017 roku, w analogicznym okresie 2018 roku grupa PKP Cargo zwiększyła przewozy m.in. kamienia, intermodalne, węgla kamiennego i metali.

Według spółki, większe przewozy kamienia były możliwe m.in. dzięki zwiększonemu zapotrzebowaniu odbiorców na kruszywa (m.in. na cele budowy kilku obwodnic i dróg ekspresowych w kraju).

"Na wzrost przewozów intermodalnych wpłynęła m.in. intensyfikacja przewozów z/do portów morskich oraz z/do Chin w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku, a także zwiększone przewozy samochodów od kilku producentów zza południowej granicy, zwiększone przewozy zrębki drzewnej w kontenerach zza wschodniej granicy do jednej z elektrowni w Polsce oraz realizacja przewozów dla nowego klienta (nierealizowane w 2017 roku) w kilku relacjach w Polsce" - czytamy także.

Zwiększone przewozy węgla kamiennego wynikały m.in. ze wzrostu przewozów dla przedsiębiorstw sektora energetycznego w celu zapewnienia wymaganych zapasów węgla i zabezpieczenia ciągłości bieżącej produkcji energii oraz ze wzrostu importu surowca ze Wschodu, podano także.

"Na wzrost przewozów metali wpłynęła m.in. realizacja przewozów dla dużego klienta do hut na południu kraju. W porównaniu do marca 2018 roku, w kwietniu br. wzrosły przewozy m.in. cementu, metali, drewna oraz ropy i przetworów" - podsumowano w materiale.

PKP Cargo zadebiutowało w 2013 r. na warszawskiej giełdzie. Spółka działa w segmentach: przewozów towarów, intermodalnym, spedycji, oraz napraw taboru, posiada własne zaplecze modernizacyjne i własne terminale przeładunkowe. Spółka jest przewoźnikiem nr 1 w Polsce (44,8% udziału w rynku według masy i 51,6% według pracy przewozowej w 2017 r.) oraz drugim przewoźnikiem w Unii Europejskiej. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus