Top Secret - spółka zależna RDN (REDAN) - oczekuje wzrostu powierzchni handlowej w Polsce o ok. 2,5 tys. m2 do ok. 30,5 tys, m2, poinformował prezes spółki Top Secret Grzegorz Lipnicki.
"W całym roku planujemy zwiększyć powierzchnię handlową o około 2,5 tys. m2 netto, czyli o około 8% tak, aby osiągnąć na koniec roku łączną powierzchnię w Polsce około 30,5 tys, m2. Na kolejne lata zakładamy rozwój w tempie od 2 do 3,5 tys. m2 rocznie" - zapowiedział Lipinicki podczas konferencji prasowej.
Według niego, wzrost powierzchni handlowej będzie możliwy dzięki przyspieszeniu rozwoju i efektowi dźwigni operacyjnej wyniki segmentu modowego będą systematycznie coraz lepsze.
Lipnicki dodał, że Top Secret w I kw. br. zwiększył powierzchnię handlową w Polsce o około 3%.
Według przedstawicieli spółki, w kwietniu nastąpił wzrost w sklepach Top Secret marży handlowej o 7 pkt proc., ponieważ klienci wybierali nieprzecenione towary letnie. W I kw. br. marża handlowa Top Secret wyniosła 44,2% wobec 39,5% w analogicznym okresie.
"W kwietniu 4 z 5 niedziel były niehandlowe i był to taki pierwszy miesiąc. Dodatkowo mieliśmy spore upały i te czynniki wpłynęły na handel. To spowodowało właśnie, że wzrosło zainteresowanie ubraniami letnimi. Może nie sprzedaliśmy tyle, ile chcieliśmy, ale po wyższej cenie. Po marcu i kwietniu nie widzimy jeszcze bezpośredniego wpływu na spadek sprzedaży czy przenoszenia ruchu na inny dni tygodnia" - dodał Lipnicki.
Zdaniem prezesa spółki Redan Bogusza Kruszyńskiego, strategia realizowana przez spółkę zależną TXM przynosi pierwsze oczekiwane efekty.
"W kwietniu widzieliśmy już wzrosty sprzedaży i marży w TXM. Patrzymy w przyszłość optymistycznie. Jestem przekonany, że kolejne miesiące będą przynosić dalszą poprawę i oczekujemy dobrych wyników całego 2018 r." - powiedział Kruszyński.
Według niego, Top Secret idzie w dobrym kierunku i po zamianach będzie zarabiać coraz więcej. "Wyniki Redanu w tym roku będą radykalnie inne niż były w 2017 r." - podsumował Kruszyński.
Grupa kapitałowa Redan prowadzi działalność w zakresie detalicznej sprzedaży odzieży w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Redan opiera się na dwóch filarach: dyskontowym (sieć sklepów Textilmarket) oraz modowym (marki Top Secret, Troll oraz - od 2011 r. - Drywash). Od 2003 roku spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie. Spółka TXM, w której Redan ma pakiet większościowy akcji, zadebiutowała na GPW w grudniu 2016 r.