Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa AB oczekuje, że będzie beneficjentem przyszłej konsolidacji rynku

Udostępnij

ABE (ABPL) oczekuje, że będzie beneficjentem przyszłej konsolidacji rynku po zakończeniu wojny cenowej, wynika z wypowiedzi prezesa Andrzeja Przybyło.  

„Jesteśmy spokojni w obliczu aktualnej wymagającej sytuacji rynkowej i wojny cenowej. Przeczekujemy na naszych pozycjach z mocnymi zyskami. Kumulujemy kapitał i wzmacniamy się. Gdy konkurencja odpuści i przy konsolidacji widzimy dodatkową przestrzeń na poprawę udziału w rynku i długoterminowo zwiększenie wyników finansowych. Jednocześnie systematycznie rozwijamy nasze długofalowe projekty, w które wierzymy i które już przynoszą efekty" - powiedział Przybyło podczas konferencji. 

W Grupie AB w minionym kwartale, podobnie jak w poprzednich okresach, dynamikami wzrostu przekraczającymi 20% r/r wyróżniały sie zarówno relatywnie nowe obszary produktowe, m.in. rozwiązania chmurowe (cloud), jak również bardziej dojrzałe projekty biznesowe, jak digital signage czy segment AGD/RTV.

„Chmura oznacza dla Grupy AB budowę dużego obszaru biznesowego, opartego o przychody abonamentowe. Z kolei klientom finalnym chmura pozwala na elastyczność i skalowalność biznesu, nie obciążając ich kosztami inwestycyjnymi. Firmy cenią sobie rozwiązania abonamentowe również ze względu na fakt, ze posiadają dostęp do najbardziej aktualnego oprogramowania i profesjonalnych narzędzi. Model abonamentowy jest wybierany nie tylko przez dojrzałe organizacje, ale też przez start-upy, które z natury nie maja środków na inwestycje w profesjonalny sprzęt w swojej organizacji" – podkreślił członek zarządu ds. handlowych w AB SA Zbigniew Mądry.

Zaznaczył, że grupa antycypuje zmiany rynkowe daleko przed konkurencja, dzięki czemu w coraz większym stopniu zamierza korzystać z wypracowanej z wyprzedzeniem wiodącej pozycji na tak perspektywicznych rynkach jak cloud, czy gaming. 

Zarząd Grupy AB podkreślił, że siłę przedsiębiorstwa wspiera największa w regionie sieć sklepów franczyzowych, licząca już blisko 1,9 tys. punktów sprzeday detalicznej – w Polsce to marki Alsen (sprzęt IT, sponsor drużyny e-sportowej A-Team), Optimus (integratorzy), Kakto (RTV/AGD) i Wyspa Szkrabów (zabawki). Sieci franczyzowe Grupy AB to lojalny kanał, poprzez który w I kw. 2018 roku sprzedaż tylko w Polsce wzrosła o 11% rdr.

„Kanał partnerski to unikalna wartość dodana w skali regionu CEE. Z kolei restrykcyjna polityka kosztowa, zoptymalizowane procesy operacyjne oraz poczynione duże inwestycje w zakresie nowoczesnych rozwiązań logistycznych i automatyzacji procesów sprzedaż owych sprawiają, ze Grupa AB od lat utrzymuje najniższy w branży wskaźnik kosztów ogólnego zarządu i sprzedaży w relacji do obrotów - SG&A dla grupy to zaledwie 2,7%. To pozwala nam wygrywać w zmieniającym się otoczeniu zewnętrznym bez względu na fazę cyklu koniunkturalnego" – podsumował prezes Grupy AB.

Grupa AB jest czołowym europejskim dystrybutorem. Prowadzi działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji, sprzedając produkty największych światowych producentów nowoczesnych technologii do ponad 16 tys. partnerów handlowych. AB S.A. jest spółką notowaną na rynku głównym GPW od 2006 roku.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus