ABE (ABPL) oczekuje, że będzie beneficjentem przyszłej konsolidacji rynku po zakończeniu wojny cenowej, wynika z wypowiedzi prezesa Andrzeja Przybyło.
„Jesteśmy spokojni w obliczu aktualnej wymagającej sytuacji rynkowej i wojny cenowej. Przeczekujemy na naszych pozycjach z mocnymi zyskami. Kumulujemy kapitał i wzmacniamy się. Gdy konkurencja odpuści i przy konsolidacji widzimy dodatkową przestrzeń na poprawę udziału w rynku i długoterminowo zwiększenie wyników finansowych. Jednocześnie systematycznie rozwijamy nasze długofalowe projekty, w które wierzymy i które już przynoszą efekty" - powiedział Przybyło podczas konferencji.
W Grupie AB w minionym kwartale, podobnie jak w poprzednich okresach, dynamikami wzrostu przekraczającymi 20% r/r wyróżniały sie zarówno relatywnie nowe obszary produktowe, m.in. rozwiązania chmurowe (cloud), jak również bardziej dojrzałe projekty biznesowe, jak digital signage czy segment AGD/RTV.
„Chmura oznacza dla Grupy AB budowę dużego obszaru biznesowego, opartego o przychody abonamentowe. Z kolei klientom finalnym chmura pozwala na elastyczność i skalowalność biznesu, nie obciążając ich kosztami inwestycyjnymi. Firmy cenią sobie rozwiązania abonamentowe również ze względu na fakt, ze posiadają dostęp do najbardziej aktualnego oprogramowania i profesjonalnych narzędzi. Model abonamentowy jest wybierany nie tylko przez dojrzałe organizacje, ale też przez start-upy, które z natury nie maja środków na inwestycje w profesjonalny sprzęt w swojej organizacji" – podkreślił członek zarządu ds. handlowych w AB SA Zbigniew Mądry.
Zaznaczył, że grupa antycypuje zmiany rynkowe daleko przed konkurencja, dzięki czemu w coraz większym stopniu zamierza korzystać z wypracowanej z wyprzedzeniem wiodącej pozycji na tak perspektywicznych rynkach jak cloud, czy gaming.
Zarząd Grupy AB podkreślił, że siłę przedsiębiorstwa wspiera największa w regionie sieć sklepów franczyzowych, licząca już blisko 1,9 tys. punktów sprzeday detalicznej – w Polsce to marki Alsen (sprzęt IT, sponsor drużyny e-sportowej A-Team), Optimus (integratorzy), Kakto (RTV/AGD) i Wyspa Szkrabów (zabawki). Sieci franczyzowe Grupy AB to lojalny kanał, poprzez który w I kw. 2018 roku sprzedaż tylko w Polsce wzrosła o 11% rdr.
„Kanał partnerski to unikalna wartość dodana w skali regionu CEE. Z kolei restrykcyjna polityka kosztowa, zoptymalizowane procesy operacyjne oraz poczynione duże inwestycje w zakresie nowoczesnych rozwiązań logistycznych i automatyzacji procesów sprzedaż owych sprawiają, ze Grupa AB od lat utrzymuje najniższy w branży wskaźnik kosztów ogólnego zarządu i sprzedaży w relacji do obrotów - SG&A dla grupy to zaledwie 2,7%. To pozwala nam wygrywać w zmieniającym się otoczeniu zewnętrznym bez względu na fazę cyklu koniunkturalnego" – podsumował prezes Grupy AB.
Grupa AB jest czołowym europejskim dystrybutorem. Prowadzi działalność w Polsce, Czechach i na Słowacji, sprzedając produkty największych światowych producentów nowoczesnych technologii do ponad 16 tys. partnerów handlowych. AB S.A. jest spółką notowaną na rynku głównym GPW od 2006 roku.