Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

11bit Studios miało 0,98 mln zł straty netto, -0,4 mln zł EBITDA w I kw. 2018 r.

Udostępnij

11bit Studios odnotowało 0,98 mln zł jednostkowej straty netto w I kw. 2018 r. wobec 0,96 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Strata operacyjna wyniosła 0,8 mln zł wobec 0,47 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA 11B (11BIT) wyniósł odpowiednio: -0,4 mln zł wobec 0,95 mln zł. 

Przychody ze sprzedaży sięgnęły 2,24 mln zł w I kw. 2018 r. wobec 2,87 mln zł rok wcześniej.

"Obie pozycje rachunku wyników (wynik netto i przychody) były słabsze niż w analogicznym okresie 2017 roku co w głównej mierze wynikało z niższej aktywności jeśli chodzi o podtrzymywanie monetyzacji gry 'This War of Mine' oraz koncentracji całego zespołu na przygotowaniach do premiery 'Frostpunka'" - powiedział prezes Grzegorz Miechowski, cytowany w osobnym komunikacie.

Jak podała spółka w osobnym komunikacie w I kw. 2018 roku 11 bit studios całkowicie koncentrowało się na przygotowaniach do premiery "Frostpunka", która miała miejsce 24 kwietnia 2018 roku. "Już pierwsze godziny po premierze udowodniły, że "Frostpunk", który miał być kolejnym kamieniem milowym w rozwoju spółki, spełnił pokładane w nim nadzieje"  - dodał prezes.

Spółka przypomina, że w ciągu 66 godzin od premiery fani nabyli ponad 250 tys. kopii "Frostpunka" co oznacza, że 11 bit studios S.A. z nawiązką odzyskało pieniądze zainwestowane w tej projekt.

Według Miechowskiego, premiera "Frostpunka" i związane z tym wydatki nie skutkowały wzrostem kosztów operacyjnych spółki. W I kw. 2018 roku koszty operacyjne wyniosły niespełna 3,19 mln zł wobec 2,56 mln zł rok wcześniej.

"Różnica nie wynikała z bieżącej działalności ale była pochodną darowizny w wysokości 0,65 mln zł na rzecz fundacji War Child, która pomaga dziecięcym ofiarom wojen" - wyjaśnia przedstawiciel spółki.

11 bit studios wspiera fundację War Child od kilku już lat przekazując na jej konta część przychodów ze sprzedaży gry "This War of Mine". Miechowski podkreśla, że strata netto poniesiona w I kw. 2018 roku nie miała znaczenia dla kondycji finansowej 11 bit studios S.A. Na koniec marca łączne zasoby pieniężne Spółki przekraczały 29,2 mln zł.

Sukces premiery "Frostpunka" i zapowiedziane kolejne działania biznesowe wokół tego tytułu, zbliżające się premiery "Moonlightera" i "Children of Morta" oraz zakładana dalsza, solidna sprzedaż gry "This War of Mine", według prezesa, pozwalają oczekiwać, że kolejne kwartały będą od strony finansowej znacznie lepsze niż pierwsze trzy miesiące roku.

"W konsekwencji cały 2018 roku będzie rekordowym w historii 11 bit studios" - podsumował Miechowski.

Jako pierwszy, 29 maja 2018 roku, zadebiutuje "Moonlighter". W II półroczu planowana jest premiera "Children of Morta". Spółka kontynuuje też prace nad grą o roboczej nazwie „Projekt 8". Tytuł jest w fazie zaawansowanego prototypu. 11 bit studios testuje też pomysły na kolejne produkcje. "Za tego typu zadania odpowiada wewnętrzny pion R&D, który uruchomiony został kilka miesięcy temu" - powiedział Miechowski.

11bit Studios to producent gier na platformy stacjonarne i mobilne. Spółka przeniosła się z NewConnect na rynek główny GPW w grudniu 2015 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus