TAR (TARCZYNSKI) odnotował 23,45 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2017 r. wobec 9,87 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 36,57 mln zł wobec 19,7 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 732,84 mln zł w 2017 r. wobec 648,16 mln zł rok wcześniej.
"Mimo niekorzystnej sytuacji na rynku surowcowym w ubiegłym roku, udało nam się wypracować zysk na poziomie EBITDA w wysokości prawie 65,5 mln zł. Daje to rentowność na poziomie prawie 9%. W tym samym czasie wypracowaliśmy zysk netto na poziomie 23,4 mln zł, co daje 2,07 zł na akcję" - napisał w liście do akcjonariuszy prezes Jacek Tarczyński.
Dodał, że w roku 2018 i kolejnych latach spółka spodziewa się znacznego wzrostu wydatków na marketing, badania i rozwój, a także związanych z rozwojem zasobów ludzkich.
"Rok 2018 to też rok znacznych wydatków na inwestycje rzeczowe" - napisał prezes.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2017 r. wyniósł 23,59 mln zł wobec 11,16 mln zł zysku rok wcześniej.
Tarczyński jest producentem wyrobów wędliniarskich w Polsce, oferującym produkty pod markami Tarczyński, Dobrosława oraz Starpeck. Grupa produkuje ok. 500 wyrobów mięsno-wędliniarskich. Strategicznym obszarem działalności jest segment produktów premium. Spółka zadebiutowała na rynku głównym warszawskiej giełdy w czerwcu 2013 r.