Atal jest zadowolony z wyników finansowych w I kw. 2016 r., ale spodziewa się, że w tym roku "jeszcze mocniejsze" będą II i III kw. Także pod względem marży spółka nie pokazała jeszcze, "na co ją stać" i oczekuje poprawy w tym zakresie w kolejnych miesiącach, poinformował wiceprezes Mateusz Juroszek. Atal podtrzymuje cele na cały 2016 r., obejmujące sprzedaż ponad 1,8 tys. mieszkań i przekazanie ok. 1,3- tys.
"Sprzedaż z miesiąca na miesiąc silnie rośnie, 723 lokale sprzedane w czterech miesiącach tego roku i 215 w samym kwietniu to był rekordowy wynik. Sytuacja na rynku jest stabilna i zdrowa, także ceny mieszkań są w miarę stałe. 'Dowozimy' bardzo dobre wyniki, także w porównaniu z innymi deweloperami" - powiedział Juroszek w rozmowie z ISBnews.
"Marża w I kw. jest nadal bardzo dobra [27,6% marży brutto na sprzedaży] mimo, że wydawaliśmy mieszkania w miastach, w których nie osiągamy najwyższych marż - Wrocławiu i Łodzi. Więc ta marża to nie jest jeszcze to, na co nas stać. Teraz będziemy przekazywać w Warszawie i Krakowie i marża wzrośnie" - kontynuował wiceprezes.
Podtrzymał także cele sprzedażowe i przekazań na cały rok. Podobnie, jak na początku kwietnia oczekuje, że w całym 2016 r. Atal przekroczy poziom sprzedaży 1 800 lokali - wobec 1 690 w 2015 r. Zakłada także na ten rok ok. 1 300 przekazań mieszkań wobec 628 w ub.r.
Juroszek podtrzymał też wysokość rocznego budżetu spółki na grunty na poziomie 160 mln zł. Do tej pory Atal wydał w 2016 r. 53 mln zł na grunty w Krakowie i Warszawie.
"Obecnie najbardziej aktywni [w poszukiwaniu nowych gruntów] jesteśmy w Warszawie i Krakowie. Przyglądamy się kilku działkom na tych rynkach, a także jednej w centrum Łodzi oraz kolejnej w Poznaniu. Obserwujemy też Trójmiasto i Wrocław" - wyjaśnił.
"Póki co, wszystko idzie zgodnie z planem, nie ma opóźnień na budowach. Dużo zależy od procedur administracyjnych, ale może tak być, że w tym roku II i III kw. będą najmocniejsze" - podsumował Juroszek.
1AT (ATAL) specjalizuje się w realizacji osiedli mieszkaniowych, pojedynczych budynków wielorodzinnych oraz domów jednorodzinnych, zlokalizowanych w obrębie największych miast w Polsce. Spółka zadebiutowała na GPW w czerwcu 2015 r. W 2015 roku Atal sprzedał (na podstawie umów deweloperskich) 1 690 mieszkań.