Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

IMS proponuje podniesienie kwoty dywidendy do 0,23 zł na akcję za 2015 r.

Udostępnij

Zarząd IMS proponuje podniesienie kwoty dywidendy, która ma być wypłacona z zysku za 2015 rok do 0,23 zł na akcję wobec 0,15 zł zarekomendowanej wcześniej, podała spółka.

"Zarząd IMS SA informuje, że biorąc pod uwagę bardzo dobry standing finansowy grupy kapitałowej IMS oraz realizowane zgodnie z założeniami plany rozwoju spółki i grupy, będzie rekomendował na najbliższym walnym zgromadzeniu akcjonariuszy (9 czerwca br.) wypłatę dywidendy w wysokości 0,23 zł na akcję (zamiast dotychczas proponowanych 0,15 zł na akcję)" - czytamy w komunikacie.

Nowa rekomendacja oznacza przeznaczenie na wypłatę dla akcjonariuszy kwoty 7 064 146,17 zł i blisko 3-krotny wzrost dywidendy na jedną akcję w stosunku do wypłaconej za rok 2014. Stopa dywidendy, biorąc za podstawę kurs zamknięcia z dnia 16.05.2016 roku, to 9,1%, podano także.

Spółka podała, że liczba akcji biorących udział w dywidendzie za rok 2015 wynosi 30 713 679. Pozostałe 2 952 284 akcje są akcjami własnymi skupionymi w ramach przeprowadzonych skupów akcji własnych i nie uczestniczą w dywidendzie.

"W przypadku zakupu akcji własnych (maksymalnie do 2 mln sztuk) przez uprawnionych menedżerów, pracowników i współpracowników przed dniem dywidendy, kwota przeznaczona na wypłatę dywidendy oraz liczba akcji objętych dywidendą może ulec zwiększeniu, bowiem intencją zarządu jest rekomendowanie walnemu zgromadzeniu utrzymania stałej wartości w wysokości 0,23 zł na akcję za 2015 rok"- podsumowano w informacji. 

Pod koniec lutego br. zarząd grupy IMS zarekomendował akcjonariuszom przeznaczenie 4,61 mln zł z zysku za 2015 r. na dywidendę, co dałoby wypłatę w wysokości 15 groszy na akcję, czyli o 88% więcej niż przed rokiem.

W 2015 r. skonsolidowany zysk Grupy IMS wzrósł o 24,5% do 6,85 mln zł. Równocześnie jednostkowy zysk IMS S.A. (z którego wypłaca się dywidendę) wyniósł 6,34 mln zł i był o ok. 35% wyższy niż przed rokiem.

Spółka tworzy grupę kapitałową, w skład której wchodzą 3 podmioty bezpośrednio zależne. Grupa IMS jest dostawcą wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży. Działania grupy skupiają się w trzech głównych obszarach marketingu sensorycznego: audiomarketingu (przygotowanie i emisja formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych), wideomarketingu (produkcja i emisja przekazów reklamowych na ekranach plazmowych) oraz aromamarketingu (dobór i dystrybucja kompozycji zapachowych).

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus