WTN (WITTCHEN) odnotował 21,87 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2017 r. wobec 20,34 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 34,76 mln zł wobec 25,16 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 215,01 mln zł w 2017 r. wobec 170,28 mln zł rok wcześniej.
"W roku tym zanotowaliśmy najwyższe wyniki finansowe w historii grupy, zarówno pod względem przychodów, które wyniosły 215 mln zł, jak i skonsolidowanego wyniku na poziomie EBITDA w wysokości 40 mln zł [wzrost p 33% r/r]" - napisał prezes Jędrzej Wittchen w liście do akcjonariuszy.
"W 2017 roku przychody ze sprzedaży grupy wyniosły 215 mln zł, co stanowi zwiększenie o 26% w porównaniu do roku poprzedniego. Wzrost przychodów jest znacząco wyższy od wzrostu powierzchni handlowej i w dużej mierze wynika ze wzrostu sprzedaży omnichannel w ujęciu like for like oraz wzrostu sprzedaży zagranicznej. Zrealizowana marża brutto na sprzedaży pozostała na zbliżonym poziomie (55,9% w roku 2017 w porównaniu z 56,1% w roku 2016)" - czytamy w raporcie rocznym.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2017 r. wyniósł 18,26 mln zł wobec 18,36 mln zł zysku rok wcześniej.
W roku 2017 Wittchen otworzył 8 nowych salonów sprzedaży detalicznej. Łączna powierzchnia handlowa brutto zwiększyła się o 647 m 2 (10,4%) i na koniec 2017 roku wynosiła 6 891 m2 (88 stałych punktów sprzedaży: 65 salonów, 19 outletów, 4 wyspy). Na dzień 31 grudnia 2017 roku stacjonarna sieć sprzedaży detalicznej obejmowała 88 sklepów i wysp Wittchen. Jednocześnie w tym okresie grupa zmieniła markę sklepów VIP Collection na Wittchen Travel.
Wittchen jest sprzedawcą dodatków i akcesoriów skórzanych. Prowadzi także sprzedaż obuwia i odzieży skórzanej oraz akcesoriów podróżnych. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r.