VST (VISTULA) oczekuje dwucyfrowego wzrostu skonsolidowanych przychodów w 2018 r. i stabilnej marży brutto, podała spółka. Nakłady inwestycyjne zaplanowano na 20 mln zł.
"W 2018 roku oczekujemy dwucyfrowego wzrostu przychodów grupy kapitałowej spółki oraz stabilnej marży brutto na poziomie roku 2017. Zamierzamy te cele osiągnąć m.in. poprzez wszechstronny rozwój naszej oferty produktowej, zwiększenie powierzchni sprzedaży w segmencie odzieżowym i jubilerskim, w tym w szczególności w modelu franczyzowym, dynamicznego rozwoju sprzedaży online w obu segmentach oraz stałą poprawę efektywności sprzedaży z m2" - czytamy w raporcie rocznym.
Grupa planuje przekroczyć poziom łącznie 450 salonów wszystkich marek odzieżowych oraz segmentu jubilerskiego w 2018 r.
"W ramach planów inwestycyjnych na rok 2018 planowane jest uruchomienie 42 nowych salonów własnych i franczyzowych o łącznej powierzchni około 3 tys. m2 netto, co zapewni wzrost powierzchni sprzedaży spółki o ok. 9%. Planowany na rok 2018 rozwój sieci detalicznej zakłada zwiększenie sieci sprzedaży W.Kruk o około 1 tys. m2 poprzez otwarcie 13 nowych salonów oraz zwiększenie sieci sprzedaży segmentu odzieżowego o około 2 tys. m2 poprzez uruchomienie 29 lokalizacji" - czytamy dalej.
W ramach kontynuacji projektu franczyzowego marek Vistula i Wólczanka grupa zamierza uruchomić 23 nowe salony. W 2018 r. planowane jest również otwarcie kolejnych 5 salonów franczyzowych w segmencie jubilerskim.
"Łączne nakłady finansowe w roku 2018 przeznaczone na rozwój sieci detalicznej, rewitalizacje najważniejszych lokali handlowych oraz pozostałe inwestycje wyniosą około 20 mln zł" - podsumowano.
W 2017 r. Vistula Group miała 43,21 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 35,19 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 688,51 mln zł w porównaniu z 598,6 mln zł rok wcześniej. Powierzchnia sprzedaży sieci detalicznej wyniosła 33,3 tys. m2 na koniec 2017 r.
Vistula Group S.A. specjalizuje się w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz kolekcji mody dla kobiet i mężczyzn. Od 2000 r. podstawą strategii spółki jest koncentracja wokół funkcji "operatora" marek, projektanta odzieży i dystrybutora na rynku detalicznym.