PMPG Polskie Media odnotowało 1,19 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2016 r. wobec 25 tys. zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Skonsolidowany zysk netto ogółem (uwzględniający zysk akcjonariuszy mniejszościowych) wyniósł odpowiednio: 1,32 mln zł wobec 2 tys. zł.
Zysk operacyjny wyniósł 1,94 mln zł wobec 0,47 mln zł straty rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 14,71 mln zł w I kw. 2016 r. wobec 12,47 mln zł rok wcześniej.
"Wzrost przychodów jest związany ze zmianą wizerunku bandu 'Wprost' na lepiej postrzegany w oczach reklamodawców. Wzrostowy trend odnotował również tygodnik 'Do Rzeczy' wskutek zainteresowania szerszego audytorium problematyką elity rządzącej" - czytamy w raporcie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2016 r. wyniósł 0,54 mln zł wobec 0,14 mln zł zysku rok wcześniej.
"Głównym aktywem Grupy PMPG Polskie Media SA pozostaje tygodnik 'Wprost'. Przychody AWR 'Wprost' stanowią ok. 40% przychodów całej grupy. Pierwszy kwartał został przeznaczony na przygotowanie zmian w samym tygodniku - w dniu 9 maja ukazał się pierwszy numer pisma w nowym layoucie. Poprawiona została m.in. winieta tytułu, a na okładce pojawiło się oznaczenie „Polski Wydawca". Podobne oznaczenie pojawi się wkrótce w udostępnionym użytkownikom w kwietniu nowym serwisie internetowym Wprost.pl" - czytamy dalej.
Tygodnik "Do Rzeczy", podobnie jak "Wprost", notował w I kwartale 2016 r. wyższe niż w ubiegłych latach przychody reklamowe, podkreśliła spółka. Spółka Orle Pióro - wydawca "Do Rzeczy" - generuje ok. 23% przychodów Grupy.
PGM (PMPG) Polskie Media jest grupą kapitałową funkcjonującą w szeroko pojętym obszarze mediów i komunikacji marketingowej. Jest m.in. wydawcą tygodników "Wprost" i "Do Rzeczy" oraz miesięcznika "Historia do Rzeczy", a także serwisów internetowych. Spółka debiutowała na GPW w 2006 r.