Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

BGŻ BNP Paribas celuje w uruchamianie średnio 1 projektu fintech miesięcznie

Udostępnij

BGZ (BGZBNPP) wprowadził z sukcesem kilka rozwiązań we współpracy z firmami fintechowymi i celuje we wdrażanie średnio co miesiąc nowego rozwiązania tego typu, poinformował ISBnews Przemysław Gdański, kierujący Bankiem BGŻ BNP Paribas.

"Planujemy wprowadzać średnio raz w miesiącu jedno rozwiązanie fintechowe, ale to zobowiązanie trzeba traktować raczej symbolicznie. Mamy za sobą kilka udanych wdrożeń, z każdym kolejnym projektem nabywamy coraz większą swobodę, śmiałość i ekspertyzę. Niebawem będziemy mogli pochwalić się kolejnymi rozwiązania technologicznymi" - powiedział Gdański w rozmowie z ISBnews w kuluarach VII edycji Polish Economic Forum 2017 (PEF) w Londynie, zorganizowanego przez polskich studentów z London School of Economics, zrzeszonych w "LSE SU Polish Business Society". Agencja ISBnews była patronem medialnym Forum. 

Przypomniał, że ostatnio bank ogłosił ofertę dla nowo powstałych firm. Jej elementem jest m.in. rozwiązanie fintechu Finiata - de facto oferta mikrofaktoringu.

"Jeżeli ktoś dziś założy firmę, a jutro wyemituje fakturę, za którą kontrahent ma zapłacić dopiero za 30 dni, to może tę fakturę od razu zdyskontować, a zrobi to w ramach naszego tworzonego ekosystemu dla nowo powstałych firm. Jego elementem jest również oferta usług księgowych, świadczona przez firmę cyberProductivity. Oferujemy również pomoc w procesie zakładania firmy, a także wsparcie w znalezieniu właściwej przestrzeni coworkingowych, instant office, czy udostępnieniu wirtualnego adresu przy współpracy z BNP Paribas Real Estate. W naszą ofertę wpięliśmy rozwiązania trzech firm zewnętrznych, dzięki temu wzrosła wartość naszej propozycji dla klienta" - wskazał p.o. prezesa.

Zadeklarował, że Bank BGŻ BNP Paribas będzie z pewnością wykorzystywać fintechy dla rozwijania swojej oferty, ale też dla usprawniania wewnętrznych procesów.

"Na pewno będziemy pracować z fintechami nad procesami wewnętrznymi, sukcesywnie następować będzie ich automatyzacja w wielu obszarach Banku. Jednym z przykładów jest zaimplementowane rozwiązanie fintechu Nu Delta, które oferuje automatyczne rozpoznawanie i wykrywanie treści dowolnych dokumentów, co przełoży się na usprawnienie procesów odczuwalnych przez klienta" - wymienił Gdański.

W obszarze rozwiązania omnichannel bank przygotowuje nowe rozwiązanie z firmą BackBase.

"Zapewne w przyszłym roku zaoferujemy naszym klientom kolejne rozwiązania w obszarze bankowości internetowej, które będą lepsze i ciekawsze, niż oferują nasi konkurenci. Klient powinien być w centrum naszej uwagi i to on powinien wybrać kanał komunikacji z bankiem. W związku z tym musimy zadbać zarówno o kanały zdalne - internetowy i mobilny - ale też o jakość kontaktu bezpośredniego z klientem" - podsumował p.o. prezesa.

Bank BGŻ BNP Paribas jest członkiem wiodącej międzynarodowej grupy bankowej BNP Paribas. Jest bankiem uniwersalnym, notowanym na GPW.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus