BGZ (BGZBNPP) wprowadził z sukcesem kilka rozwiązań we współpracy z firmami fintechowymi i celuje we wdrażanie średnio co miesiąc nowego rozwiązania tego typu, poinformował ISBnews Przemysław Gdański, kierujący Bankiem BGŻ BNP Paribas.
"Planujemy wprowadzać średnio raz w miesiącu jedno rozwiązanie fintechowe, ale to zobowiązanie trzeba traktować raczej symbolicznie. Mamy za sobą kilka udanych wdrożeń, z każdym kolejnym projektem nabywamy coraz większą swobodę, śmiałość i ekspertyzę. Niebawem będziemy mogli pochwalić się kolejnymi rozwiązania technologicznymi" - powiedział Gdański w rozmowie z ISBnews w kuluarach VII edycji Polish Economic Forum 2017 (PEF) w Londynie, zorganizowanego przez polskich studentów z London School of Economics, zrzeszonych w "LSE SU Polish Business Society". Agencja ISBnews była patronem medialnym Forum.
Przypomniał, że ostatnio bank ogłosił ofertę dla nowo powstałych firm. Jej elementem jest m.in. rozwiązanie fintechu Finiata - de facto oferta mikrofaktoringu.
"Jeżeli ktoś dziś założy firmę, a jutro wyemituje fakturę, za którą kontrahent ma zapłacić dopiero za 30 dni, to może tę fakturę od razu zdyskontować, a zrobi to w ramach naszego tworzonego ekosystemu dla nowo powstałych firm. Jego elementem jest również oferta usług księgowych, świadczona przez firmę cyberProductivity. Oferujemy również pomoc w procesie zakładania firmy, a także wsparcie w znalezieniu właściwej przestrzeni coworkingowych, instant office, czy udostępnieniu wirtualnego adresu przy współpracy z BNP Paribas Real Estate. W naszą ofertę wpięliśmy rozwiązania trzech firm zewnętrznych, dzięki temu wzrosła wartość naszej propozycji dla klienta" - wskazał p.o. prezesa.
Zadeklarował, że Bank BGŻ BNP Paribas będzie z pewnością wykorzystywać fintechy dla rozwijania swojej oferty, ale też dla usprawniania wewnętrznych procesów.
"Na pewno będziemy pracować z fintechami nad procesami wewnętrznymi, sukcesywnie następować będzie ich automatyzacja w wielu obszarach Banku. Jednym z przykładów jest zaimplementowane rozwiązanie fintechu Nu Delta, które oferuje automatyczne rozpoznawanie i wykrywanie treści dowolnych dokumentów, co przełoży się na usprawnienie procesów odczuwalnych przez klienta" - wymienił Gdański.
W obszarze rozwiązania omnichannel bank przygotowuje nowe rozwiązanie z firmą BackBase.
"Zapewne w przyszłym roku zaoferujemy naszym klientom kolejne rozwiązania w obszarze bankowości internetowej, które będą lepsze i ciekawsze, niż oferują nasi konkurenci. Klient powinien być w centrum naszej uwagi i to on powinien wybrać kanał komunikacji z bankiem. W związku z tym musimy zadbać zarówno o kanały zdalne - internetowy i mobilny - ale też o jakość kontaktu bezpośredniego z klientem" - podsumował p.o. prezesa.
Bank BGŻ BNP Paribas jest członkiem wiodącej międzynarodowej grupy bankowej BNP Paribas. Jest bankiem uniwersalnym, notowanym na GPW.