AGO (AGORA) szacuje, że rynek reklamy w Polsce powinien wzrosnąć ogółem o 2-4% r/r w 2018 r. (wobec wzrostu o 2% w 2017 r.), podała spółka.
Jednocześnie ocenia, że wzrost wydatków na reklamę w internecie wyniesie 7-10% w br. wobec 8% wzrostu w 2017 roku, z kolei dynamika wzrostu wydatków na reklamę w telewizji będzie kształtowała się pomiędzy 1-3% (wobec wzrostu o 1,5% w ub. r).
Wzrost wydatków na reklamę w radio sięgnie 1-3% w 2018 r. wobec 0% w ub. r., zaś na reklamę na nośnikach zewnętrznych wyniesie 1-3% (wobec spadku o 1,5% w ub.r.). Z kolei wzrost wydatków w kinach na reklamę przewidywane są na poziomie 4-6% (wobec wzrostu o 4,5% w 2017 r.).
Spółka szacuje spadki dynamiki wydatków na reklamę w dziennikach o 10-12% wobec spadku 14,5% w ub. r, a także w magazynach - o 7-9% wobec 9% spadku w 2017 roku.
Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, firmy Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz wydawcą "Gazety Wyborczej" i czasopism. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego Radia Tok FM. Agora jest współwłaścicielem kanału telewizyjnego Metro na ósmym multipleksie cyfrowej telewizji naziemnej oraz kanału Stopklatka TV uruchomionego wspólnie z KPL (KINOPOL).