Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Grupa Morele przejmuje internetowy sklep sportowy Sklep-Presto.pl

Udostępnij

Grupa Morele, należąca do portfolio spółek funduszy MCI, zakończyła przejęcie drugiego pod względem wielkości internetowego sklepu sportowego w Polsce Sklep-Presto.pl, podała spółka.

"Inwestycja jest kontynuacją przyjętej przez Morele.net strategii rozszerzenia oferty Grupy o nowe kategorie sprzedaży, wykraczające poza elektronikę. Aktualnie w jej ofercie jest ponad 800 tysięcy produktów z 8 branż. Sklep-Presto.pl, to jeden z liderów na rynku sprzedaży internetowej artykułów sportowych i turystycznych w Polsce" - czytamy w komunikacie.

„Przejęcie Sklep-Presto.pl to dla nas kolejny krok rozbudowy naszej oferty. W ostatnim czasie robiliśmy to zarówno poprzez tworzenie własnych sklepów, organicznie, oraz poprzez procesy przejęć. Od stycznia br. Sklep-Presto.pl jest już w pełni zintegrowany z platformą Morele. To idealny przykład na to, że możemy szybko połączyć się z każdym sklepem internetowym online. Jednocześnie, dzięki naszemu doświadczeniu i elastycznemu systemowi, osiągamy wysokie poziomy efektywności" - powiedział prezes Morele.net Michał Pawlik, cytowany w komunikacie.

Dodał, że wzrost segmentu sportowego to jeden z celów na 2018 rok, w którym planowane przychody grupy to ponad 1 mld zł, przy istotnym zwiększeniu średniej marży. 

Grupa Morele, w obecnym kształcie, działa na rynku od 2004 roku. Miesięcznie serwisy grupy są odwiedzane przez około 2,5 mln unikalnych użytkowników, którzy realizują ponad 5 tys. zamówień dziennie. W ramach Grupy Morele działa obecnie kilka sklepów internetowych z różnych branż; obok głównego sklepu z elektroniką, morele.net, są to: Amfora.pl, Budujesz.pl, Digitalo.pl, Hulahop.pl, Motoria.pl, Meblujesz.pl, Pupilo.pl, Sklep-Presto.pl/trenujesz.pl oraz Ubieramy.pl. Łącznie wszystkie platformy oferują 800 tysięcy jednostek magazynowych, z których większość jest dostępna w ciągu 24 godzin. W 2017 roku przychody Grupy wyniosły 750 mln zł.

"Doświadczenie zdobyte w branży artykułów elektronicznych oraz technologia oparta na sztucznej inteligencji pozwalają Morele.net błyskawicznie poszerzać swoją ofertę i podbijać nowe segmenty rynku. To przykład firmy, która nie tylko rozwija się organicznie, ale jest także w stanie bardzo sprawnie integrować inne platformy, zapewniając klientom dostęp do wysokiej jakości obsługi. To daje wielkie możliwości wzrostu. Grupa Morele staje się liderem e-commerce nie tylko w Polsce, w wyniku połączenia z grupą Pigu jest też na najlepszej drodze osiągniecia pozycji lidera w skali regionu" - powiedział zarządzający spółką z ramienia Funduszu MCI Capital Maciej Kowalski, cytowany w komunikacie.

MCI Capital (dawniej MCI Management) jest funduszem technologicznym działającym na zasadach venture capital, notowanym na GPW od 2001 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus