ZWC (ZYWIEC) odnotowała 258,55 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2017 r. wobec 272,57 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 333,91 mln zł wobec 327,88 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 231,62 mln zł w 2017 r. wobec 2 392,61 mln zł rok wcześniej.
Sprzedaż piwa wyniosła 11 236 hl w 2017 r. wobec 11 689 hl rok wcześniej. Sprzedaż krajowa spadła do 10 759 hl z 11 275 hl w 2016 r., a eksport wzrósł do 477 hl z 414 hl.
"W 2017 roku sprzedaż piwa w Polsce spadła o 3% w ujęciu ilościowym w porównaniu do roku 2016 głównie z powodu złych warunków pogodowych w sezonie oraz braku dużych wydarzeń sportowych, które pozytywnie wpłynęły na sprzedaż w okresie porównawczym. W wyniku niesprzyjających warunków rynkowych oraz celowego ograniczenia aktywności promocyjnej w niskorentownych kanałach sprzedaży, grupa kapitałowa Żywiec sprzedała w tym czasie 11 236 tys. hl piwa, co oznacza spadek o 3,9% w porównaniu z rokiem 2016 (11 689 tys. hl)" – napisał prezes Guillaume Duverdier w piśmie dołączonym do raportu rocznego.
Spadek przychodów netto grupy jest konsekwencja niższej sprzedaży piwa oraz sprzedaży spółki dystrybucyjnej Distribev Sp. z o.o. w lutym 2016 roku. Sprzedaż biznesu dystrybucyjnego nie wpłynęła na wysokość marży Grupy Żywiec, ale obniżyła wysokość przychodów, wskazał także prezes.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie 2017 r. wyniósł 261,72 mln zł wobec 300,46 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Żywiec warzy piwo w pięciu browarach: Warce, Elblągu, Leżajsku oraz w Żywcu i w Cieszynie. W 2016 roku sprzedała 11,7 mln hektolitrów piwa. Spółka jest notowana na GPW od 1991 r.