IMS zakończył negocjacje ws. przejęcia spółki Make Sense Media (MSM) bez osiągnięcia porozumienia, podał IMS.
"Powodem przeciągających się i trudnych negocjacji były ustalenia i wnioski z badania due diligence. Due diligence pokazało odmienny obraz i rzeczywiste wyniki finansowe Make Sense Media Sp. z o.o., niż prezentowane wcześniej przez tę spółkę oraz jej większościowego właściciela. Due diligence ujawniło również nieznane wcześniej istotne ryzyka związane z tą spółką i jej działalnością, które miały istotny wpływ na negocjacje oraz dyskutowane warunki przejęcia i dalszej współpracy" - czytamy w komunikacie.
W październiku ub. roku IMS wraz ze spółką zależną IMS R&D podpisał list intencyjny z większościowym udziałowcem spółki Make Sense Media (MSM) w celu ustalenia m.in. warunków, na jakich R&D przejmie od właściciela kontrolny (co najmniej 51%) pakiet udziałów w MSM w zamian za mniejszościowe udziały w R&D, które miał objąć właściciel MSM.
Przejęcie MSM miało na celu zwiększenie skali prowadzonej działalności oraz wzrost osiąganych wyników finansowych przez grupę kapitałową IMS głównie w najbardziej atrakcyjnym, abonamentowym segmencie działalności (największy udział w przychodach MSM mają przychody osiągane z posiadanych ok. 1 600 lokalizacji abonamentowych audio i aroma), podano wcześniej.
Grupa IMS jest dostawcą wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży. Działania grupy skupiają się w trzech głównych obszarach marketingu sensorycznego: audiomarketingu (przygotowanie i emisja formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych), wideomarketingu (produkcja i emisja przekazów reklamowych na ekranach plazmowych) oraz aromamarketingu (dobór i dystrybucja kompozycji zapachowych). Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2014 r. (początkowo jako Internet Media Services).