IMS przedłużył do 28 lutego termin listu intencyjnego w sprawie przejęcia spółki Make Sense Media, podał IMS.
W październiku ub. roku emitent wraz ze spółką zależną IMS r&d podpisał list intencyjny z większościowym udziałowcem spółki Make Sense Media (MSM) w celu ustalenia:
a) warunków, na jakich R&D przejmie od właściciela kontrolny (co najmniej 51%) pakiet udziałów w MSM w zamian za mniejszościowe udziały w R&D, które obejmie właściciel MSM. W wyniku transakcji, właściciel MSM będzie mniejszościowym, ale znaczącym udziałowcem w R&D oraz w MSM;
b) innych warunków niezbędnych do tego, aby emitent, R&D i MSM utworzyły wspólnie grupę kapitałową
c) zasad objęcia przez właściciela MSM funkcji prezesa zarządu w R&D oraz zasad dalszego sprawowania funkcji prezesa w MSM;
d) zasad wykupu pakietu mniejszościowego w MSM przez R&D lub IMS od właściciela MSM w perspektywie 3-5 lat od przejęcia MSM przez R&D (model earn-out) lub innej możliwości zbycia udziałów w MSM przez właściciela MSM po tym okresie;
e) warunków i terminu wprowadzenia R&D na rynek publiczny w perspektywie 3-5 lat, albo zasad wykupu pakietu mniejszościowego w R&D przez R&D lub IMS od właściciela MSM w perspektywie 3-5 lat od przejęcia MSM przez R&D (model earn-out) lub innej możliwości zbycia udziałów w R&D przez właściciela MSM po tym okresie;
f) warunków wzajemnej współpracy, w szczególności:
- plan rozwoju i produkcji własnej linii urządzeń do aromamarketingu, z uwzględnieniem możliwości pozyskania na ten cel dotacji ze środków Unii Europejskiej;
- strategię rozwoju usług abonamentowych audio, aroma i Digital Signage w Polsce;
- strategię działania w zakresie możliwości wykorzystania efektów synergii płynących z połączenia emitenta, R&D oraz MSM.
Make Sense Media oferuje rozwiązania z zakresu marketingu sensorycznego (aromamarketing i audiomarketing). Dostarcza kompleksowe rozwiązania marketingowe między innymi dla: sieci handlowych, sklepów, restauracji, stacji benzynowych, salonów samochodowych i przestrzeni biurowych.
Przejęcie MSM ma na celu zwiększenie skali prowadzonej działalności oraz wzrost osiąganych wyników finansowych przez grupę kapitałową IMS głównie w najbardziej atrakcyjnym, abonamentowym segmencie działalności (największy udział w przychodach MSM mają przychody osiągane z posiadanych ok. 1 600 lokalizacji abonamentowych audio i aroma), podano wcześniej.
Grupa IMS jest dostawcą wyspecjalizowanych usług z zakresu marketingu sensorycznego w miejscu sprzedaży. Działania grupy skupiają się w trzech głównych obszarach marketingu sensorycznego: audiomarketingu (przygotowanie i emisja formatów muzycznych oraz produkcja i emisja reklam dźwiękowych), wideomarketingu (produkcja i emisja przekazów reklamowych na ekranach plazmowych) oraz aromamarketingu (dobór i dystrybucja kompozycji zapachowych). Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2014 r. (początkowo jako Internet Media Services).