AmRest podtrzymuje plan, zakładający otwarcie co najmniej 140 nowych restauracji w 2016 r. - najwięcej lokali ma powstać pod szyldami marek KFC, La Tagliatella oraz Starbucks, poinformował założyciel oraz członek rady nadzorczej AmRest Henry McGovern.
"Dotychczasowe wysiłki w poszukiwanie nowych lokalizacji oraz liczba podpisanych już umów najmu utwierdzają nas w przekonaniu co do realności naszych założeń. W najbliższym czasie spodziewamy się także przełomowego wydarzenia na rynku chińskim. Planowane na czerwiec tego roku otwarcie flagowej restauracji Blue Frog w Shanghai Disney Resort pozwoli na dalsze umocnienie świadomości marki wśród naszych potencjalnych klientów" - powiedział McGovern, cytowany w komunikacie.
AmRest zamierza również kontynuować umacnianie pozycji lidera branży restauracyjnej w CE i Hiszpanii, a także ekspansję na rynki europejskie.
"Przykładem takich działań jest transakcja przejęcia sieci Starbucks w Niemczech, której finalizacja planowana jest na koniec maja tego roku. Akwizycja 144 kawiarni Starbucks na perspektywicznym rynku niemieckim umożliwi zwielokrotnić skalę biznesu kawiarnianego prowadzonego przez AmRest. To także dowód na zaufanie właściciela tej marki do AmRest jako wiodącego operatora rynku restauracyjnego. Jest to też przykład wcielenia idei 'Wszystko Jest Możliwe' na drodze do umacniania pozycji AmRest w Europie" - dodał McGovern.
Na koniec I kwartału 2016 roku sieć AmRest liczyła 536 restauracji.
EAT (AMREST) Holdings SE jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka rozwija również działalność w Europie Zachodniej, Rosji, Chinach oraz Stanach Zjednoczonych. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.