Bank Zachodni WBK skoncentruje się w tym roku na inwestycjach w rozwój bankowości cyfrowej. Liczba aktywnych klientów BZ WBK korzystających z bankowości mobilnej wzrosła o 35% r/r do 719 tys. na koniec marca, poinformował przewodniczący rady nadzorczej BZ WBK Gerry Byrne.
"Naszym priorytetem na kolejne kwartały jest kontynuacja inwestycji w rozwiązania technologiczne, która pozwolą poprawić ofertę dla klientów. Będziemy skracać procesy, sprawimy, aby cały model biznesowy był bardziej efektywny. Jesteśmy mocno zaangażowani w prace nad bankiem nowej generacji. Bankowość cyfrowa jest kluczowa dla nas w tym momencie" - powiedział Byrne podczas konferencji prasowej.
Dodał, że bank będzie przekonywał klientów do korzystania z kanałów mobilnych i podkreślił, że skłonność do nabywanie produktów - nawet kredytowych - przez internet cały czas rośnie.
"Przy takim tempie rozwoju bankowości mobilnej możemy sobie wyobrazić, że za 5 lat ponad połowa transakcji będzie wykonywana w kanałach cyfrowych. Będziemy się wyróżniać naszą ofertą cyfrową. Chodzi o to, by organizacja była skupiona na tych działaniach" - powiedział Byrne.
Na koniec marca BZ WBK miał 719 tys. aktywnych użytkowników bankowości mobilnej, co oznacza wzrost o 35% w skali roku. W I kw. bank zrealizował 2,6 mln transakcji w tym kanale i sprzedał 3,9 tys. produktów kredytowych, co oznacza wzrost odpowiednio o 111% oraz o 287% r/r.
Liczba użytkowników bankowości internetowej wyniosła 1,9 mln, a liczba transakcji zrealizowanych w tym kanale 39,5 mln w I kw. Od stycznia do marca br. bank sprzedał 38,1 tys. produktów kredytowych przez internet (wzrost o 48% r/r).
BZW (BZWBK) należy do czołówki banków uniwersalnych w Polsce. Jego akcje są notowane na warszawskiej GPW. Jego głównym akcjonariuszem jest hiszpański Santander, pierwszy bank w strefie euro i 11. na świecie pod względem kapitalizacji.