AMC (AMICA) ocenia, że potencjalne przejęcie marki Fagor to furtka na rynek hiszpański i potencjał na kilkadziesiąt milionów euro obrotów w perspektywie kilku lat, poinformował wiceprezes Wojciech Kocikowski.
"Negocjacje trwają, jeżeli się powiodą to będzie dobra informacja, bo dziś mamy spółkę zależną w Hiszpanii, która nie może rozwinąć sprzedaży, a po przejęciu praw do marki Fagor nasza sytuacja będzie lepsza i potencjał obrotów wzrośnie wielokrotnie. Marka Fagor jest bardzo dobrze znana na rynku hiszpańskim, ciągle jeszcze ma duże udziały, wiec jeżeli uda się to płynnie kontynuować, to będzie duże wzmocnienie sprzedaży w Europie Zachodniej, zgodne ze strategią" - powiedział Kocikowski podczas konferencji prasowej.
"Kwota zaangażowania nie będzie duża, koncentrujemy się na prawach do marki" - dodał.
Kocikowski wyjaśnił, że w Hiszpanii są produkowane wyroby pod marką Fagor, ale Amica raczej nie zamierza przejmować fabryk.
"W pierwszym etapie nie zamierzamy wszystkiego produkować w Polsce, ale nawiązać współpracę z firmą, która dziś produkuje w Hiszpanii. Na początku będziemy kupować większość towaru od producenta w Hiszpanii" - powiedział.
"W początkowej fazie będziemy budować obroty, a docelowo wprowadzać nasze produkty, na których mamy lepszą marżę. Dla nas to furtka do wejścia na rynek hiszpański" - kontynuował.
Ocenił także, że przejęcie marki Fagor to "potencjał na kilkadziesiąt milionów euro obrotów w perspektywie kilku lat".
Podkreślił, że poza Hiszpanią są inne rynki, na których Fagor jest znany - zwłaszcza Portugalia i Francja. Według niego, daje to możliwości sprzedaży Fagora także w tych krajach.
"Liczę, że jeszcze w tym roku będziemy znali więcej konkretów w sprawie transakcji" - podsumował.
Amica ujawniła wczoraj, że 30 listopada br. złożyła ofertę (pod warunkami zawieszającymi) przejęcia od hiszpańskiej spółki Edesa Industrial S.L. (w upadłości) linii biznesowej zajmującej się sprzedażą dużego sprzętu AGD pod marką Fagor. Dodatkowo spółka zależna ma otrzymać prawo do sprzedaży pod marką Edesa w segmencie sprzętu AGD na rynkach Hiszpanii i Portugalii za cenę 2 mln euro (całkowita cena transakcji wyniesie 5 mln euro).
Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2,47 mld zł w 2016 r.