UNT (UNIMOT) liczy, że przekroczy cel podany podczas emisji akcji, czyli 15 stacji do końca br. oraz 100 stacji do 2020 r., poinformował przewodniczący rady nadzorczej Adam Sikorski.
"Osiem stacji jest już uruchomionych. Do końca roku na pewno będzie 15 stacji, ale może ich być o jedną lub dwie więcej" - powiedział Sikorski podczas spotkania z mediami.
"Potrzebujemy stabilności i nowych kanałów sprzedaży. Do tej pory koncentrowaliśmy się na obsłudze firm transportowych. Przyszedł jednak moment, kiedy chcemy się oprzeć na drugiej nodze, czyli kanale sprzedaży detalicznej. W Polsce ponad połowa rynku detalicznego to stacje, które mają prywatnych właścicieli, którzy mają potrzebę integracji. AVIA powstała właśnie z potrzeby integracji niezależnych stacji w Szwajcarii i widzimy że program został bardzo dobrze przyjęty w Polsce" - powiedział również Sikorski.
Widzimy potrzebę przyspieszenia, dodał
"Cel 15 stacji do końca tego roku powinniśmy przekroczyć. Podobnie mam nadzieję będzie w przypadku 100 stacji do 2020 r." - powiedział także Sikorski.
Unimot liczy na pozyskanie nowych stacji do sieci AVIA dzięki elastycznym warunkom współpracy.
"Sieć detaliczna to 'driver' każdej firmy paliwowej. Trzeba pamiętać, że zgodnie z polskimi regulacjami co 5 lat każda umowa franczyzowa musi zostać odnowiona. Naszą szansą jest to, że około 4 tys. stacji w Polsce to stacje niezależne lub związane z markami franczyzowymi. Co ważne AVIA pozwala zachować swoją markę, na którą niezależne stacje pracowały długo" - powiedział Maciej Szozda, który od 1 stycznia obejmie stanowisko prezesa.
Bardzo wysokie marże detaliczne nie sprzyjają akwizycji, bo na ich podstawie powstają wyceny, ale Unimot nie wyklucza zarówno akwizycji jak i budowy własnych stacji od podstaw, dodał prezes.
Unimot chce również poprzez franczyzę rozwijać sieć na Ukrainie i liczy, że w ciągu 2-3 lat podpisze umowy ze 100. stacjami.
"W najbliższych 2-3 latach nie będziemy zajmowali się handlem hurtowym na Ukrainie. Na bazie 3-4 dostawców jakich już mamy zidentyfikowanych będziemy dostarczać paliwa i dbać o ich jakość." - powiedział Sikorski.
Unimot będzie chciał również na Ukrainie wprowadzić kartę flotową, dodano.
Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect.