Orange Polska ocenia, że jego "machina sprzedażowa" w segmencie mobilnym jest rozpędzona i chce utrzymać wysokie tempo w kolejnych okresach, poinformował członek zarządu ds. finansowych operatora Maciej Nowohoński.
"Jesteśmy zadowoleni z wyników komercyjnych części mobilnej. Takiego wzrostu bazy, jak w I kw. wręcz nie pamiętamy kiedy ostatnio osiągnęliśmy. Machina sprzedażowa jest rozpędzona i chcemy to wykorzystać również w kolejnych kwartałach" - powiedział Nowohoński podczas spotkania z dziennikarzami.
Liczba klientów komórkowych po I kw. wzrosła r/r do 16,26 mln z 15,5 mln rok wcześniej.
Wskazał, że istotne w kolejnych okresach będzie również coraz lepsze pozyskiwanie klientów na światłowodach i VDSL, dalsze wykorzystanie przewag w ofertach mobilnych, a także wzrost konwergencji fix/mobile, jak również wyłącznie w segmencie mobilnym, gdzie już 1,5 mln klientów korzysta z min. 2,5 usług operatora.
Tymczasem w kwestii tendencji w ARPU z usług komórkowych, członek zarządu ds. finansowych wskazał z jednej strony na rosnącą popularyzację ofert na raty, ofert rodzinnych, ale również "sim only". W efekcie wskaźnik ARPU "per sim" traci znaczenie, a coraz ważniejsze będzie ARPU "per account".
"Zaczynamy pracować nad tym i być może od 2017 będziemy raportować tzw. ARPA (average revenue per account)" - wskazał Nowohoński.
Według jego słów, wskaźnik ten lepiej odzwierciedli narastającą konwergencję i trendy rynkowe.
Zaznaczył ponadto, że w segmencie post-paid oferty na raty stanowią w bazie ok. 18%, a mijają dopiero 2 lata od wprowadzenia tej usługi. Ponadto 36% klientów kupuje usługi bez aparatów, a to o 7 pkt proc. więcej r/r. Coraz istotniejsze są również tzw. oferty rodzinne.
OPL (ORANGEPL) (dawniej TPSA i PTK Centertel) to wiodący dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej i komórkowej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP).