Orange Polska chce zdecydowanie przyspieszyć pozyskiwanie klientów internetu światłowodowego wobec 10 tys. pozyskanych w I kw. 2016 r., poinformował członek zarządu ds. finansowych operatora Maciej Nowohoński.
"Mamy 10 tys. wzrostu bazy na światłowodach do łącznie 27 tys. po I kw. w tym 90% to triple play, czyli usługi wiązane. Chcielibyśmy, aby tempo pozyskiwania klientów tej usługi akcelerowało znacznie bardziej niż 10 tys. kwartalnie. Dotychczas nie byliśmy szeroko znani jako dostawca usług FTTH. Za to zwiększyliśmy zasięg do łącznie 800 tys. gosp. domowych na koniec marca i będziemy zmierzać do wykorzystania tego potencjału" - powiedział Nowohoński w rozmowie z dziennikarzami.
Dodał, że z liczby klientów pozyskanych dla tej usługi w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku 2/3 to zupełnie nowi klienci operatora. Ponadto 45% to klienci, którzy wybierają wyższą prędkość.
"Te dane pokazują, że jest duży potencjał dla nas i rynku w dalszym rozwoju światłowodów" - podsumował członek zarządu ds. finansowych operatora.
Przewidywany przez grupę poziom nakładów inwestycyjnych na światłowodu w tym roku sięga 600 mln zł.
Orange Polska oczekuje, że w zasięgu sieci FTTH (Fiber to the home) znajdzie się do 3,5 mln gospodarstw domowych na koniec 2018 r.
OPL (ORANGEPL) Polska (dawniej TPSA i PTK Centertel) to wiodący dostawca usług telekomunikacyjnych w Polsce. Orange dostarcza m.in. usługi telefonii stacjonarnej i komórkowej, dostępu do internetu, telewizję oraz usługi transmisji głosu przez internet (VoIP).