Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Idea Bank chce nadal pozyskiwać 5-6 tys. klientów miesięcznie

Udostępnij

Idea Bank chce kontynuować proces pozyskiwania 5-6 tys. klientów miesięcznie i udzielać 1,5 mld zł kredytów kwartalnie, poinformował prezes Jarosław Augustyniak.

"W ubiegłym roku przybyło nam ponad 55 tys. klientów, posiadających rachunek bieżący. Miesięcznie dokładamy po 5-6 tys. aktywnych klientów i chcemy to kontynuować" - powiedział Augustyniak.

Idea Bank miał 450 tys. klientów, w tym aktywnych, tzn. posiadających kilka produktów - 280 tys. na koniec ub. roku.

Liczba kredytobiorców wyniosła 96,3 tys., co oznacza wzrost o 15,5 tys.  tj. o 19% w skali roku. Liczba klientów depozytowych wzrosła o 12 tys. r/r.

W tym roku Idea Bank zamierza utrzymać poziom akcji kredytowej z IV kwartału.

"W IV kwartale sprzedaliśmy ponad 1,5 mld zł kredytów i do tego chcemy przyzwyczajać rynek. Cały rok kończymy z portfelem 12,4 mld zł. Wzrost biznesu o ponad 20% jest do utrzymania, aczkolwiek sytuacja jest nieco inna niż w ubiegłym roku, bo teraz każdy kredyt, w związku z podatkiem bankowym, jest droższy o 50 bipsów" - powiedział prezes.

Dodał, że wskaźnik kredytów niepracujących (NPL) oscyluje wokół 8% i jest to stały poziom w kolejnych kwartałach.

Prezes poinformował, że bank chce się skupić w tym roku na doskonaleniu dostarczanych usług .

"Chcemy mieć 30 HUB-ów, 30 wpłatomatów i bardzo nam zależy, aby projekt Cloud chodził gładko" - powiedział

Na koniec roku dostęp do serwisu transakcyjnego Idea Cloud miało 151 tys. klientów banku.

Sprzedaż kredytów operacyjnych wyniosła 1,78 mld zł i wzrosła o 45% r/r, sprzedaż kredytów inwestycyjnych wzrosła o 39% r/r do 867 mln zł, a kredytów samochodowych zwiększyła się o 91% do 128 mln zł.

Suma bilansowa wzrosła o 25,2% do 18,86 mld zł, zaś saldo należności od klientów i należności leasingowych zwiększyło się o 22,4% do 12,05 mld zł.

Zobowiązania wobec klientów wzrosły o 30,4% r/r do 14,81 mld zł na koniec 2015 r.

Idea Bank powstał na bazie przejętego przez Getin Holding GMAC Banku jesienią 2010 roku. Początkowo bank funkcjonował wyłącznie w Internecie. W lipcu 2011 roku otwarto pierwsze oddziały stacjonarne, głównie w największych polskich miastach. Idea Bank zadebiutował na rynku głównym GPW w kwietniu 2015 roku.