UNW (UNIWHEELS) odnotował 11,7 mln euro skonsolidowanego zysku netto w III kw. 2017 r. wobec 14,4 mln euro zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk EBITDA wyniósł 19,4 mln euro wobec 15,3 mln euro zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody sięgnęły 130,6 mln euro w III kw. 2017 r. wobec 111,9 mln euro rok wcześniej.
W okresie I-III kw. 2017 r. spółka miała 42,3 mln euro skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 43,5 mln euro zysku rok wcześniej, przy przychodach w wysokości 405,3 mln euro w porównaniu z 334,9 mln euro rok wcześniej.
Zysk EBITDA w I-III kw. 2017 r. wzrósł o 15,9% do 59,7 mln euro, podano także.
W ciągu 9 miesięcy 2017 grupa sprzedała 7,156 mln felg w obu segmentach: OEM oraz akcesoriów, co oznacza łączny wzrost sprzedaży o 12,1% r/r.
"Wzrost przychodów w analizowanym okresie wynikał przede wszystkim ze wzrostu wolumenu sprzedanych felg, a ponadto wynikał z lepszego miksu produktowego, z większym udziałem felg o większych średnicach i z bardziej skompilowanymi strukturami. Na poziom przychodów wpłynęły także zmiany cenników związane z cokwartalnym dostosowywaniem cen felg w oparciu o rynkowe ceny aluminium" - czytamy w komunikacie.
Uniwheels AG jest jednym z największych europejskich dostawców felg dla producentów samochodów (OEM - Original Equipment Manufacturer) oraz wiodącym producentem felg aluminiowych na europejskim rynku akcesoriów. Spółka jest notowana na GPW od 2015 r.