Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

PMPG Polskie Media chce odbudować stabilne wyniki, szykuje roadshow w USA

Udostępnij

Grupa PMPG Polskie Media celuje w powrót do "stabilnych i zdrowych" wzrostów wskaźników finansowych, poinformował ISBnews prezes Michał Lisiecki. Na lipiec planuje przeprowadzenie pilotażowego roadshow wśród amerykańskich inwestorów z machina.com.

"Pierwszy kwartał zapowiada się w spółce dobrze, skupiamy się na umacnianiu pozycji w strategicznych obszarach działalności. Naszą ambicją na ten rok jest odbudowa stabilnych poziomów finansowych spółki z roku 2014, kiedy byliśmy po restrukturyzacji i wyprowadzeniu tygodnika 'Wprost' na prostą. Chcemy wrócić do tych planów finansowych. Wszystko wskazuje na to, że uda się nam wypracować zbliżony poziom kluczowych wskaźników. Publikację prognozy finansowej planujemy na przełom maja i czerwca, aby dać inwestorom obraz tego, jak radzi sobie spółka po praktycznie dwóch kwartałach i jakie cele zamierzamy zrealizować" - powiedział ISBnews Lisiecki.

Zapowiedział, że w ramach planów rozwoju przede wszystkim stawia na wzrost udziału internetu w strukturze przychodów w kolejnych okresach, przy jednoczesnym utrzymaniu wysokich udziałów reklamy prasowej.

"W minionym roku sprzedaż w internecie stanowiła zaledwie kilka procent zarówno we 'Wprost', jak i 'Do Rzeczy', mamy więc nad czym pracować. Dlatego m.in. uruchomiliśmy przed tygodniem nowy serwis Wprost.pl, w którym oferujemy klientom nowe formaty reklamowe. Chcemy również mocno rozwijać wideo w obu serwisach" - dodał prezes PMPG.

Ocenił, że plany rozwoju są dzisiaj podzielone na dwie zasadnicze części: Polskę i zagranicę. "W kraju skupiamy się na transformacji cyfrowej naszych dwóch tytułów. Planujemy mieć swój znaczący udział w rozwoju treści cyfrowych. Dodatkowo stawiamy na nowe kanały komunikacji i stąd inwestycja w biznesowy kanał telewizji online Inwestorzy.tv. Chcemy zapełnić lukę, która powstała po likwidacji TVN CNBC" - stwierdził Lisiecki.
 
Z kolei ekspansja zagraniczna to rozwój na rynku amerykańskim, gdzie chce zaistnieć z marką Machina.com. 

"Tutaj też tworzymy dwie linie projektu. Jedną z nich jest wytwórnia muzyczna, wprowadzająca na rynek USA europejskich twórców. W najbliższych tygodniach ruszamy już z promocją naszych dwóch artystek. Drugim filarem będzie portal machina.com, którego start planujemy na wrzesień/ październik. Z pełnym przekonaniem mogę powiedzieć, że chcemy być spółką międzynarodową, mocno obecną na rynku amerykańskim. Na rozwój tej działalności będziemy pozyskiwać finansowanie z tamtego rynku. Na lipiec mam zaplanowane pierwszy, pilotażowy roadshow wśród inwestorów, aby przedstawić im nasz pomysł i zainteresować ich możliwościami inwestycyjnymi" - podsumował prezes.

PGM (PMPG) Polskie Media jest grupą kapitałową funkcjonującą w szeroko pojętym obszarze mediów i komunikacji marketingowej. Jest m.in. wydawcą tygodników "Wprost" i "Do Rzeczy" oraz miesięcznika "Historia do Rzeczy", a także serwisów internetowych. Spółka debiutowała na GPW w 2006 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus