Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

OT Logistics: Widzimy potrzebę rozbudowy własnego taboru kolejowego

Udostępnij

OTS (OTLOG) w obszarze potencjalnych inwestycji widzi m.in. potrzebę wzmocnienia taborowego swoich spółek kolejowych i możliwości rozwoju infrastruktury przejętego Portu Luka Rijeka w Chorwacji, dla którego obecnie przygotowuje plan działania, poinformował ISBnews wiceprezes Andrzej Klimek. Priorytetem na 2018 r. jest jednak rozpoczęcie inwestycji w terminal agro w porcie w Gdańsku. Rozpoczęcie budowy uzależnione jest od otrzymania niezbędnych zgód administracyjnych - jeśli pozwolenie na budowę zostanie wydane do końca 2017 r., to prace ruszą wczesną wiosną.

"Ogromnie nam była gałąź transportu kolejowego w grupie potrzebna. Dziś są to spółki w zintegrowane z grupą" - powiedział Klimek w rozmowie z ISBnews.

"Widzimy w spółkach kolejowych bardzo dużą potrzebę rozbudowy aktywów twardych, czyli własnego taboru. Mocno pracujemy nad rozwiązaniami inter- i multimodalnymi, bo w tym widzimy przyszłość. Bardzo intensywnie trzeba się przyglądać konteneryzacji. Na pewno musimy mieć więcej taboru własnego, nawet jeśli są dostępne inne formy jego użytkowania, np. wynajem długoterminowy. Na pewno będziemy rozwijali się w tę stronę, by w dyspozycji dywizji kolejowej było więcej aktywów własnych" - wyjaśnił Klimek.

Uzupełnił, że w przypadku transportu multimodalnego spółka szuka możliwości na współfinansowanie poprzez wsparcie z funduszy europejskich.

W chorwackim porcie Luka Rijeka ruszyły rozmowy na temat modernizacji portu i optymalizacji jego działalności.

"Ustalamy możliwy plan inwestycji i już zaczęliśmy wstępne rozmowy nt. przygotowania koncepcji rozwoju. Liczymy na analogie do Świnoujścia i Gdyni. Rijeka to jest pewien miks tych dwóch naszych portów, widzimy dużo podobieństw. Grupa ma też doświadczenia w prywatyzowaniu, dlatego myślę, że będzie nam łatwo wypracować w miarę szybko koncepcję rozwoju" - dodał.

Podkreślił, że spółka widzi w porcie ogromny potencjał spedycyjny związany z budową korytarza Północ-Południe i podejmuje działania by firmy z Czech, Węgier, Austrii i Serbii zaczęły korzystać z nowej drogi przez Rijekę, a także by Rijekę "przestawić" na nowe ładunki. "Mamy też klientów międzynarodowych, którzy sami pytają jakie możliwości współpracy są w Rijece" - powiedział.

"Port ma pozytywne wyniki i mam nadzieję, że ten trend będzie utrzymany. Potencjał, w naszej ocenie, do podniesienia efektywności i wyników jest. Mamy jednak priorytety i na 2018 r. to jest rozpoczęcie budowy terminala agro w Gdańsku. Liczymy na otrzymanie pozwolenia na budowę do końca roku" - podsumował Klimek.

W połowie września OT Logistics zawarł z chorwackimi funduszami emerytalnymi Allianz ZB d.o.o. oraz ERSTE d.o.o. umowę na temat współpracy. Łącznie akcjonariusze podpisujący porozumienie kontrolują 56,56% akcji Luka Rijeka. OT Logistic tym samym przejmuje kontrolę operacyjno-finansową nad chorwackim portem, podano wtedy.

W grudniu ub.r. Grupa OT Logistics sfinalizowała przejęcie dwóch przewoźników kolejowych: STK i Kolei Bałtyckiej.

Grupa OT Logistics świadczy usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne w Polsce i Europie Środkowej oraz Zachodniej. Spółka zadebiutowała na głównym rynku GPW w 2013 r. W 2016 r. miała 712 mln zł skonsolidowanych przychodów.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus