UFC (UNIFIED) podjął decyzję o obniżeniu poziomu wydatków inwestycyjnych związanych z przyspieszeniem dalszego rozwoju w zakresie rozbudowy platformy Customer Service Automation, algorytmów sztucznej inteligencji, konieczności znaczącej rozbudowy globalnej sieci sprzedaży oraz pełnej skalowalności biznesu - do kwoty 15 mln zł, podała spółka. Planuje program emisji obligacji do łącznie 25 mln zł.
"Zredukowany poziom wydatków pozwoli wzmocnić obecność spółki na rynkach, na których obecnie prowadzi działalność operacyjną, przyspieszyć pozyskiwanie klientów, zwiększyć sprzedaż i poprawić uzyskiwaną marżę oraz przygotować się do rozszerzenia portfolio o nowe rynki geograficzne" - czytamy w komunikacie.
Zmodyfikowany program inwestycyjny obejmować będzie:
1. Rozwój głównych produktów w ramach Platformy Customer Service Automation tj. UF PRO oraz UF Easy o narzędzie API umożliwiające integrację z innymi systemami/platformami informatycznymi (z kategorii - CRM, BPM, ERP, Marketing Automation, E-Commerce), co rozszerzy portfolio klientów i skraca średni czas realizacji wdrożenia.
Szacowana kwota wydatków - 6,2 mln zł
Na tym etapie spółka rezygnuje z budowy własnego SDK (Software Development Kit), rozbudowy narzędzi sprzedażowych oraz wydatków marketingowych wspierających aktywności lokalnych partnerów.
2. Stworzenie spółki kapitałowej na Filipinach zajmującej się dystrybucją platformy Customer Service Automation na rynkach APAC.
Szacowana kwota wydatków - 4 mln zł
Na tym etapie spółka rezygnuje z prac nad zawiązaniem innych spółek kapitałowych na rynkach lokalnych.
3. Rozbudowa komponentów funkcjonalnych platformy Customer Service Automation w niezbędnych do rozwoju sprzedaży w modelu SaaS.
Szacowana kwota wydatków - 4,8 mln zł
Na tym etapie spółka rezygnuje z pełnej przebudowy wersji BOX (UF PRO) z wersji aplikacyjnej na rzecz rozwiązań w chmurze.
Po analizie dostępnych możliwości pozyskiwania środków na projekty innowacyjne, Spółka planuje finansować dalszy rozwój projektu Menerva (analiza języka naturalnego oparta na alogorytmach pamięci asocjacyjnych) z własnych środków oraz z dotacji unijnych.
Łączna kwota wydatków inwestycyjnych na wskazane cele - 15 mln zł, wymieniono w komunikacie.
"Zarząd spółki zamierza ponadto dokonać przedterminowego wykupu obligacji serii B o wartości 10 mln zł, którego celem jest optymalizacja struktury kosztownej poprzez wykup wyżej oprocentowanych obligacji" - podano także.
Wyżej wskazane cele inwestycyjne oraz wykup obligacji zostaną sfinansowane z program emisji obligacji, w ramach którego spółka wyemituje obligacje jednej lub kilku serii w ofercie prywatnej. Łączna wartość wszystkich emisji zrealizowanych w ramach Programu Emisji Obligacji wyniesie maksymalnie 25 mln zł, zaznaczono w informacji.
Uruchomienie program emisji obligacji daje podstawę do podtrzymania prognozy 2018 roku w dotychczasowej wysokości. Ostateczne potwierdzenie prognozy 2018 roku nastąpi po zakończeniu program emisji obligacji, wskazano także.
"Program inwestycyjny w wysokości 15 mln zł przewiduje rezygnację z części celów inwestycyjnych, które spółka planowała zrealizować w latach 2018-2019. Obecnie skupiamy się na przygotowaniu planu pracy 2018 roku tak aby efektywnie wykorzystać pozyskane środki z emisji akcji serii F oraz z program emisji obligacji. Mamy świadomość, że plan rozwoju musi być dostosowany do obecnych możliwości finansowych dlatego intensywnie pracujemy nad tym, aby spółka jak najlepiej skonwertowała inwestycje na wyniki finansowe" - podsumował zarząd w komentarzu.
Unified Factory to producent i globalny dostawca technologii automatyzującej sprzedaż i obsługę klienta opartej na rozwiązaniach klasy Customer Service Automation i algorytmach pamięci asocjacyjnej. Od 2016 r. akcje spółki są notowane na rynku NewConnect.