BRS (BORYSZEW) odnotował 54,16 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2017 r. wobec 59,13 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
"Kluczowy jest systematyczny wzrost zysku operacyjnego. Poprawa wynika m.in. z inwestycji rozwojowych, dzięki którym wzrosły moce produkcyjne i jednostkowe marże oraz z udanej restrukturyzacji w segmencie motoryzacyjnym, zarówno w Grupie Maflow, jak i w Boryszew Automotive Plastics. Aktualnie naszą uwagę skupiamy na rozwoju innowacyjności w grupie i prowadzimy prace w celu konsolidacji obszaru R&D" - powiedział prezes Jarosław Michniuk, cytowany w komunikacie.
Zysk operacyjny wyniósł 103,32 mln zł wobec 92,36 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 521,2 mln zł w III kw. 2017 r. wobec 1 339,96 mln zł rok wcześniej.
"Najmocniej, bo o 17% r/r do 2,83 mld zł, wzrosły przychody Boryszewa w segmencie metale. Najwyższy procentowy wzrost, o 22%, dotyczył O/NPA Skawina i wynikał ze wzrostu sprzedaży większości asortymentów walcówek. W drugim najistotniejszym dla grupy segmencie motoryzacja zanotowano zwyżkę przychodów o 5% rdr do 1,51 mld zł" - czytamy także w komunikacie.
"Wzrost przychodów w segmencie motoryzacja był wynikiem pozyskania nowych nominacji głównie przez Grupę Maflow. W segmencie metale na wzrost przychodów wpływ miał wzrost cen metali na giełdzie LME oraz większe wolumeny sprzedaży. Głównym kontrybutorem poprawy rentowności był segment motoryzacja, gdzie EBITDA wzrosła o 48%, a procentowo najwyższy wzrost zanotował segment chemia (77%) - dodał Michniuk.
W okresie I-III kw. 2017 r. spółka miała 185,34 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 126,1 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 4 692,98 mln zł w porównaniu z 4 221,74 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2017 r. wyniósł 57,04 mln zł wobec 4,9 mln zł straty rok wcześniej.
Grupa Boryszew specjalizuje się w produkcji komponentów do produkcji samochodów oraz przetwórstwie metali nieżelaznych.