Grupa WPL (WIRTUALNA) będzie od 1 stycznia 2018 r. rozliczała się z klientami tylko za reklamy, które były faktycznie widziane przez użytkowników serwisów internetowych, poinformował prezes Jacek Świderski.
"Od 2018 r. będziemy się rozliczali z naszymi klientami tylko za te reklamy bannerowe na naszych stronach, które były faktycznie widziane przez użytkowników. Jesteśmy na polskim rynku pionierami, choć takie są trendy na świecie. Chcemy być beneficjentami zmian na rynku reklamy" - powiedział Świderski podczas konferencji prasowej.
WP.pl przygotowując się do zmian i wprowadzenia modelu vCPM zamiast tradycyjnego CPM od wielu miesięcy pracuje nad formatami reklamowymi i wysokim wskaźniku "viewability".
"Obecnie ten wskaźnik dla nas wynosi ok. 56%, a celem na koniec roku jest 70%" - dodał prezes.
Związek Pracodawców Branży Internetowej (IAB) uznaje wyświetlone reklamy za widziane, kiedy przynajmniej połowa jej kreacji graficznej pozostaje w widocznym obszarze przeglądarki, przez co najmniej 1 sekundę, podkreśliła spółka.
Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych - Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej - Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii - np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej - np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym - np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.