OT Logistics zamierza kontynuować stabilną politykę dywidendową w okresie realizacji strategii rozwoju do 2021 r., poinformował wiceprezes Piotr Ambrozowicz.
"Spółka zawsze była dywidendowa, w tym roku też przewidujemy wypłatę, w prognozach rozwoju - też. Może być większa, ale minimalny poziom będzie określony. Ostatnie 3 lata to był ten sam poziom dywidendy na akcję, ok. 7 zł. Jesteśmy w okresie dużych inwestycji, które będą wymagały sporych nakładów, które będą wymagały zaangażowania środków z zewnątrz, ale chcemy być w zakresie polityki dywidendowej przejrzystym partnerem dla akcjonariuszy" - powiedział Ambrozowicz podczas konferencji prasowej.
Spółka ogłosiła dziś wcześniej nową strategię, w której stawia na rozwój portów w Polsce i Chorwacji, przeładunki towarów agro oraz poprawę marżowości żeglugi śródlądowej. Chce także wykorzystać potencjał zintegrowanej grupy do zwiększania przychodów i rozwijać korytarz transportowy Północ-Południe.
OT Logistics chce też osiągać 1 mld euro przychodów rocznie począwszy od 2021 r.
"Osiągnięcie przychodów 1 mld euro za 5 lat wydaje się bardzo realne" - podkreślił prezes Zbigniew Nowik podczas konferencji.
Spółka nie podała założeń dla parametrów wynikowych na 2021 r., ale Ambrozowicz wskazał, że "idąc w większą skalę, będziemy chcieli zarabiać więcej, pójść w wyższą rentowność".
W kwestii wskaźnika dług netto do EBITDA - spółka "nie chce przekraczać 4x", powiedział także wiceprezes.
Zarząd OT Logistics zarekomendował w połowie kwietnia przeznaczenie 9,99 mln zł na dywidendę, co oznacza wypłatę na rzecz akcjonariuszy spółki na poziomie 7 zł za jedną akcję.
Grupa OTS (OTLOG) świadczy usługi transportowe, spedycyjne i logistyczne w Polsce i Europie Środkowej oraz Zachodniej. Spółka zadebiutowała na głównym rynku GPW w lipcu 2013 r. W 2015 r. miała 752,28 mln zł skonsolidowanych przychodów.