GME (GRMEDIA) chce kontynuować inwestycje w cyfrowe rozwiązania, budowę "kontent hubu" wartościowych treści i dywersyfikację biznesu, poinformował prezes Dariusz Bąk.
"Pierwszy etap, czyli debiut na NewConnect został osiągnięty, a 15% spółki jest u zewnętrznych inwestorów. Będziemy patrzeć, jak się to rozwinie. Pan Hajdarowicz chce utrzymać pakiet kontrolny, ale widzi ewentualną możliwość wchodzenia nowych inwestorów do spółki" - powiedział Bąk dziennikarzom podczas debiutu spółki na NewConnect.
Według jego słów, Gremi Media interesowałoby potencjalne pozyskanie "partnerów z know how, którzy rozumieją filozofię działania spółki i odmienną rolę mediów na rynku". W kwestii celów strategicznych - wskazał, że spółka ma kontynuować dotychczasowe działania w zakresie obecności w internecie i rozwijania nowych technologii.
"Chcemy rozwijać 'kontent hub', gdzie liczy się wartość treści i ich źródło. W naszej ocenie, to będzie odgrywać coraz ważniejszą rolę. Ponadto realizujemy dywersyfikację biznesu. Dziś nadal głównie jesteśmy postrzegani przez dzienniki, ale mamy już w grupie takie projekty jak agencje, e-Kiosk, czy serwisy. Te inicjatywy są średnioterminowe, co jest optymalnym horyzontem inwestycyjnym" - wymienił prezes.
Zapytany o potencjalne akwizycje, stwierdził, że mogą być "brane pod uwagę".
"Na świecie rynek mediów może stanąć w obliczu konsolidacji w związku ze spodziewaną zmianą modeli biznesowych i konieczność zdefiniowania przyszłości w digitalu i internecie. Akwizycje mogą być elementem tego procesu" - ocenił Bąk.
Ponadto nie wykluczył ewentualnego przejścia spółki na główny rynek GPW z NewConnect w przyszłości, zaznaczając, że na obecną chwilę "mały parkiet" spełnia oczekiwania.
Do obrotu na rynku alternatywnym GPW trafiło 1,138 mln akcji serii B spółki stanowiących 66,6% Gremi Media, wydawcy Rzeczpospolitej i Parkietu. W przeprowadzonej latem ofercie prywatnej została wyceniona na 251 mln zł.
Latem br. KCI, kontrolowana przez Grzegorza Hajdarowicza sprzedała inwestorom krajowym i zagranicznym 15,5% akcji Gremi Media. Właścicielem 5% pakietu stała się spółka Loverose, główny udziałowiec Ruch. Akcjonariuszem Gremi Media jest również amerykański fundusz North Base Media, inwestujący w projekty oparte o nowe technologie oraz związane z mediami i jakościowym kontentem.