Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Cele Banku Millennium na 2020 r. to m.in.: 1 mld zł zysku netto, ROE w 'top 3'

Udostępnij

Główne cele średnioterminowe MIL (MILLENNIUM) na rok 2020 obejmują m.in. wypracowanie 1 mld zł zysku netto w 2020 r. (z wyłączeniem nadzwyczajnych zdarzeń prawnych, regulacyjnych i podatkowych), wzrost przychodów z działalności podstawowej o ok. 30% wobec 2017 r., wskaźnik koszty/dochody na poziomie 40%, a także uplasowanie się instytucji wśród trzech najlepszych banków w Polsce pod względem wskaźników: rekomendacji NPS i rentowności ROE, podał bank.

"Zbliżając się do końca okresu poprzedniej Strategii Banku Millennium na lata 2015-2017, po osiągnięciu najważniejszych celów (jak np. liczba aktywnych klientów, udział w rynku środków klientów detalicznych oraz relacja koszty/dochody), zarząd banku zaproponował, a rada nadzorcza zaakceptowała główne kierunki nowej strategii na okres 2018-2020" - czytamy w komunikacie.

"Główne cele średnioterminowe Grupy Banku Millennium na rok 2020 obejmują:

1. Wzrost przychodów z działalności podstawowej o ok. 30% (ponad 2017 rok)

2. Dwucyfrowy wzrost wolumenów w wybranych, kluczowych obszarach

3. Podwojenie tempa pozyskiwania aktywnych klientów

4. Utrzymanie wskaźnika NPS w pierwszej trójce wiodących banków w Polsce

5. Wskaźnik koszty/dochody na poziomie 40%

6. Koszt ryzyka zgodny z historycznymi trendami

7. Zysk netto w wys. 1 mld zł w 2020 roku *)

8. Wskaźnik ROE w pierwszej trójce wiodących banków w Polsce *)

*) z wyłączeniem nadzwyczajnych zdarzeń prawnych, regulacyjnych i podatkowych" - czytamy w komunikacie.

"Bank proponuje strategię, zawierającą następujące główne kierunki:

• Uzupełnienie aktualnego silnika wzrostu w Bankowości Detalicznej (pozyskiwanie rachunków bieżących) o nowe silniki (pożyczka gotówkowa, inwestycje i mikro-przedsiębiorstwa)

• Przyśpieszenie wzrostu w Bankowości Przedsiębiorstw poprzez działalność kredytową i wyższą wydajność sieci sprzedaży

• Koncentracja wzrostu na zadowoleniu klienta, z masową personalizacją w detalu i podejściem sektorowym w biznesie

• Silne wykorzystanie komponentu cyfrowego w bankowości i poza nią jako przewagi konkurencyjnej

• Oportunistyczne podejście do opcji wzrostu nieorganicznego

• Wygranie wojny o talenty dzięki inspirującemu środowisku pracy

• Odpowiedzialne działanie wobec Klientów, Kolegów i Społeczeństwa

Skuteczna realizacja strategii powinna przynieść Bankowi silny wzrost, wysoką wydajność kosztową oraz konkurencyjny w sektorze zwrot dla akcjonariuszy" - napisano także.

Bank Millennium jest ogólnopolskim, uniwersalnym bankiem, działającym pod tą marką od 2003 roku. W roku 1992 akcje banku (wówczas BIG SA) - jako pierwszej instytucji finansowej - zadebiutowały na GPW. Strategicznym akcjonariuszem Banku Millennium jest Banco Comercial Portugues (Millennium bcp) - największy komercyjny bank w Portugalii.

 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus