ZWC (ZYWIEC) odnotowała 97,99 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2017 r. wobec 82,46 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 126,02 mln zł wobec 118,35 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 667,82 mln zł w III kw. 2017 r. wobec 691,14 mln zł rok wcześniej.
"W trzecim kwartale Grupa Żywiec zwiększyła średni poziom przychodów na hektolitr piwa i utrzymała wartościowy udział w rynku na oczekiwanym poziomie, przy wyższym poziomie cen mimo niesprzyjających warunków pogodowych w sezonie, który nie przyczynił się do wzrostu sprzedaży w kategorii piwnej. Wzrosły także przychody z portfolio produktów premium w najbardziej zyskownym kanale sprzedaży. Całościowy spadek przychodów w stosunku do zeszłego roku wynika głównie z jednocyfrowego spadku rynku. W rezultacie realizacji strategii skupionej na budowaniu silnych marek i innowacjach, Grupa Żywiec umocniła wiodącą pozycję w najszybciej rosnących segmentach rynku" - czytamy w raporcie kwartalnym.
W okresie I-III kw. 2017 r. spółka miała 232,78 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 212,45 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1798,93 mln zł w porównaniu z 1953,56 mln zł rok wcześniej.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I-III kw. 2017 r. wyniósł 230,58 mln zł wobec 226,3 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Żywiec warzy piwo w pięciu browarach: Warce, Elblągu, Leżajsku oraz w Żywcu i w Cieszynie. W 2016 roku sprzedała 11,7 mln hektolitrów piwa. Spółka jest notowana na GPW od 1991 r.