Sprzedaż Grupy AmRest Holdings SE wyniosła 858,22 mln zł w I kw. 2016 roku, co stanowiło wzrost o 14,4% r/r. W tym samym okresie sprzedaż grupy w walutach lokalnych wzrosła o 13,6%, podała spółka na podstawie wyników wstępnych, zawierających "pewne szacunki" wynikające ze specyfiki w obszarze rozliczeń kosztów łańcucha dostaw.
Sprzedaż wygenerowana na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej wyniosła w pierwszym kwartale 2016 roku 513,51 mln zł, co stanowi wzrost o 15,1% r/r. Sprzedaż wygenerowana w tej dywizji w walutach lokalnych wzrosła o 13,3%.
Przychody dywizji rosyjskiej wyniosły 89,11 mln zł i były o 1,9% wyższe niż rok wcześniej. W walucie lokalnej sprzedaż tej dywizji wzrosła o 14%.
Na rynku hiszpańskim sprzedaż w I kwartale 2016 roku wyniosła 196,99 mln zł i była o 20,9% wyższa niż przed rokiem. W walucie lokalnej odnotowano wzrost o 16,3%.
Natomiast przychody dywizji Nowe Rynki osiągnęły w I kwartale 2016 roku poziom 58,61 mln zł i były o 9% wyższe w ujęciu rocznym (wzrost o 7,2% w walutach lokalnych).
EAT (AMREST) Holdings SE jest największą niezależną firmą prowadzącą sieci restauracji w Europie Środkowo-Wschodniej. Spółka rozwija również działalność w Europie Zachodniej, Rosji, Chinach oraz Stanach Zjednoczonych. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.