TOR (TORPOL) zawarł z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi (PKP PLK) umowę na opracowanie dokumentacji projektowej i realizację robót dla projektu POIiŚ 5.1-18 "Poprawa przepustowości linii kolejowej E20 na odcinku Warszawa - Mińsk Mazowiecki, etap I" za 126,2 mln zł netto, tj. 155,2 mln zł brutto, podała spółka.
W osobnym komunikacie PKP PLK podały, że umowa obejmuje przebudowę odcinka pomiędzy Warszawą Gdańską a Warszawą Rembertowem. Projekt zakłada też budowę nowego przystanku Warszawa Stalowa, nowych przejść podziemnych, wymianę torów oraz sieci trakcyjnej.
"Inwestycje z Krajowego Programu Kolejowego zwiększają dostępność Polaków do kolei. To efekt modernizacji i remontu linii kolejowych, ale także budowy nowych przystanków. Dzięki takim przystankom, jak nowy obiekt Warszawa Stalowa, transport kolejowy integrujemy z komunikacją miejską. Podobne rozwiązania, jak w stolicy są realizowane m.in. w Krakowie i Gorzowie Wielkopolskim" - powiedział wiceminister infrastruktury i budownictwa Andrzej Bittel, cytowany w komunikacie PKP PLK.
Nowy przystanek Warszawa Stalowa zostanie wybudowany w pobliżu wiaduktu kolejowego nad Aleją Solidarności. Dwa perony będą wyposażone w wiaty, oświetlenie i ławki oraz czytelne oznakowanie i system informacji. Bezpieczne i wygodne dojście do przystanku zapewni przejście podziemne wyposażone w pochylnie. Obiekt będzie dostępny dla osób o ograniczonej mobilności. Nowy przystanek to pozytywna zmiana dla mieszkańców Warszawy, szczególnie w rozwijającej się dzielnicy Praga. Przystanek powstanie blisko nowo budowanej stacji metra. Zwiększą się możliwości komunikacyjne w stolicy i dojazd z Pragi. Budowa planowana jest na lata 2018-2019, podano także.
W ramach inwestycji przebudowanych zostanie 11 km torów pomiędzy stacjami Warszawa Gdańska i Warszawa Rembertów. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna. Wyremontowane będą dwa wiadukty kolejowe: nad ulicą Instytutową i Staniewicką. Na stacji Warszawa Wschodnia Towarowa wybudowana zostanie nowa nastawnia. Montaż nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz 54 nowych rozjazdów zapewni lepsze warunki jazdy pociągów, podsumowano.
Torpol specjalizuje się w budowie oraz modernizacji stacji, linii i szlaków kolejowych oraz linii tramwajowych. Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w lipcu 2014 roku. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 770 mln zł w 2016 r.