ENT (ENTER) odnotował 1,86 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2017 r. wobec 1,45 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 7,24 mln zł wobec 6,53 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 262,33 mln zł w II kw. 2017 r. wobec 217,38 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2017 r. spółka miała 10,71 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 11,49 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 365 mln zł w porównaniu z 285,85 mln zł rok wcześniej.
"W pierwszym półroczu 2017 r. Enter Air wykonał więcej lotów niż w analogicznym okresie 2016 r., co jest zauważalne we wzroście przychodów o ponad 27%. W omawianym okresie w ujęciu rok do roku wzrosły ceny paliwa lotniczego. Dzięki klauzulom paliwowym zawartym w umowach zwyżkę uwzględniono w realizowanej sprzedaży, co pozwoliło skompensować wzrost kosztów. Zmienność cen paliwa miała w tym przypadku neutralne znaczenie dla wyników, wpływając tylko nieznacznie na marże" - czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.
Wyższe wyniki w I pół. 2016 r. niż w I poł. 2017 r. były efektem korzystnej transakcji zamiany leasingu operacyjnego na finansowy. W marcu 2017 r. Enter Air i PKO Leasing zawarły kolejną umowę finansowania samolotu Boeinga 737-800, podano także.
"Za nami udana pierwsza połowa roku i bardzo aktywny sezon wakacyjny. Osiągnięte wyniki są zgodne z naszymi oczekiwaniami. Tradycyjnie w drugiej części roku koncentrujemy się na planowaniu następnego sezonu" - skomentował Grzegorz Polaniecki, członek zarządu i dyrektor generalny Enter Air, cytowany w komunikacie.
W ujęciu jednostkowym strata netto w I poł. 2017 r. wyniosła 7,46 mln zł wobec 5,28 mln zł zysku rok wcześniej.
Enter Air jest największą czarterową linią lotniczą działającą w Polsce i jednocześnie największym prywatnym przewoźnikiem lotniczym w naszym kraju. Grupa realizuje połączenia dla czołowych polskich i zagranicznych biur podróży latając w ponad 30 krajach. Spółka jest notowana na GPW od grudnia 2015 r.