WOJ (WOJAS) odnotował 1,65 mln zł skonsolidowanej straty netto w I poł. 2017 r. wobec 1 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Strata operacyjna wyniosła 0,95 mln zł wobec 2,13 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA wyniosła 2,27 mln zł w I poł. 2017 r. wobec 5,51 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 108,18 mln zł w I poł. 2017 r. wobec 106,86 mln zł rok wcześniej.
"Po I półroczu 2017 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 108 183 tys. zł, co oznacza wzrost o 1,2% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego. Sprzedaż detaliczna uległa zmniejszeniu o 2,1% r/r, sprzedaż hurtowa uległa zwiększeniu o 34,4% r/r, a sprzedaż materiałów i półproduktów do kooperantów uległa zwiększeniu o 16% r/r. Udział sprzedaży detalicznej w sprzedaży ogółem po I półroczu 2017 wyniósł 85,1% vs 88,0% po I półroczu 2016 r." - czytamy w raporcie.
Krajowa sprzedaż stacjonarna, poprzez stacjonarne salony sprzedaży wyniosła w I półroczu 2017 r. 72, 7 mln zł, co oznacza spadek o 8,7% r/r. Własny kanał sprzedaży e-commerce (e-sklep krajowy) zanotował 45-proc. dynamikę wzrostu r/r, a wielkość tej sprzedaży w I półroczu 2017 r. wyniosła 10 mln zł. Udział sklepu internetowego w krajowej sprzedaży detalicznej wzrósł do 12,2%.
Detaliczna zagraniczna sieć sprzedaży opowiada za 9,3 mln zł przychodów po I półroczu 2017, co oznacza wzrost przychodów o 27% r/r, podano także.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2017 r. wyniósł 74 tys. zł wobec 0,35 mln zł zysku rok wcześniej.
Wojas to jeden z największych producentów obuwia w Polsce, notowany na warszawskiej giełdzie od 2008 r. W 2016 r. spółka odnotowała 229 mln zł skonsolidowanych przychodów.