MIR (MIRACULUM) odnotowało 4,31 mln zł jednostkowej straty netto w I połowie 2017 r. wobec 6,73 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
"W I półroczu 2017 roku firma Miraculum kontynuowała strategię obraną w 2016 roku, kładąc duży nacisk na dalszy rozwój eksportu. Jednym z elementów składowych tej strategii są działania promocyjne mające na celu zwiększenie świadomości marek z naszego portfolio wśród potencjalnych klientów i kontrahentów" - czytamy w raporcie.
Strata operacyjna wyniosła 2,62 mln zł wobec 4,32 mln zł straty rok wcześniej.
"Nasze działania obejmujące m.in. udział w najbardziej prestiżowej imprezie w branży kosmetycznej a mianowicie targach Cosmoprof Worldwide w Bolonii, przyniosły oczekiwany rezultat, jakim są nowe umowy handlowe zawarte z kontrahentami z rynków wschodnich. Otrzymaliśmy również bardzo dużo zapytań i propozycji współpracy handlowej" - czytamy dalej.
Przychody ze sprzedaży sięgnęły 10 mln zł w I półroczu kw. 2017 r. wobec 17,02 mln zł rok wcześniej.
Działalność Miraculum koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży nowoczesnych preparatów do pielęgnacji skóry, depilacji, a także wyrobów perfumeryjnych i kosmetyków do makijażu. W portfolio spółki znajdują się m.in. marki: Miraculum, Tanita, Pani Walewska, Chopin i Wars. W lutym 2007 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.