ABC (ABCDATA) rozmawia o dalszym rozszerzaniu współpracy z chińskim producentem Xiaomi, w tym na kolejne rynki, poinformowała prezes ABC Data Ilona Weiss.
"Prowadzimy rozmowy o dalszym rozszerzaniu współpracy z Xiaomi, w tym na kolejne rynki. Kontrakt ten już kontrybuuje do wyników, zarówno jeśli chodzi o skalę, jak i rentowność" - powiedziała Weiss podczas spotkania z dziennikarzami.
Wskazała, że wzrost sprzedaży tej marki w II kw. 2017 r. wyniósł 140% kw/kw.
W ostatnich miesiącach współpraca ABC Data z Xiaomi została rozszerzona na rynki krajów bałtyckich. Jak podał zarząd dystrybutora, dotychczas w Polsce marka zdobyła 10% udziału w rynku. Wskazano ponadto, że w ciągu kilku miesięcy uzyskano 4,5% udziału na Litwie.
"Marka Xiaomi to tygrys, rozwijający się dynamicznie. Szykują się nowe produkty, co stworzy cały ekosystem. Wykraczamy znacznie poza rolę dystrybutora tej marki. Realizujemy dla niej marketing, koordynację sprzedaży, budowę kolejnych kanałów" - wskazał członek zarządu Andrzej Kuźniak.
W ramach działań dla Xiaomi ABC Data współpracuje m.in. z operatorem Play, a także skandynawską Telią.
ABC Data jest dystrybutorem sprzętu IT. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.