Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

ABC Data szacuje 919 mln zł przychodów i 3,3 mln zł netto w II kw. 2017 r.

Udostępnij

ABC (ABCDATA) szacuje 919 mln zł przychodów, 8,4 mln zł EBITDA i 3,3 mln zł zysku netto w II kwartale 2017 r., podała spółka.

"II kwartał 2017 roku: Przychody - 919 mln zł; Zysk brutto ze sprzedaży - 61,6 mln zł; EBITDA - 8,4 mln zł; Zysk z działalności operacyjnej EBIT - 7,2 mln zł; Zysk netto - 3,3 mln zł;

I półrocze 2017 roku: Przychody - 1 914 mln zł; Zysk brutto ze sprzedaży - 120,1 mln zł; EBITDA - 15,2 mln zł; Zysk z działalności operacyjnej EBIT - 12,6 mln zł; Zysk netto - 4,8 mln zł; Dług netto - 90,7 mln zł" – czytamy w komunikacie.

Najważniejszym czynnikiem, który wpłynął na poziom skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży w I półroczu 2017 roku była konsekwentna eliminacja niskomarżowych transakcji. W związku z tym grupa kapitałowa ABC Data uzyskała skonsolidowane przychody ze sprzedaży o 14% niższe r/r (co odpowiada założeniom zarządu spółki, które były podstawą do sporządzenia prognozy skonsolidowanych wyników finansowych za rok 2017, ale skonsolidowany zysk brutto ze sprzedaży w tym okresie wzrósł o 6% w stosunku do I półrocza 2016 roku, zaznaczono w informacji.

"Na skonsolidowane wyniki finansowe grupy kapitałowej ABC Data w I półroczu 2017 roku wpłynęły również: zwiększenie kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu, a także wzrost kosztów finansowych netto. Wzrost kosztów sprzedaży i ogólnego zarządu związany był głównie z konsolidacją spółki S4E S.A. w pierwszej połowie roku. Z kolei wyższy poziom skonsolidowanych kosztów finansowych netto Grupy w omawianym okresie wynikał ze wzrostu przeciętnego poziomu zadłużenia odsetkowego" – czytamy dalej.

Zgodnie z założeniami i prognozami zarządu, spółka zanotowała wzrosty w kluczowych obszarach działalności oraz rekordową marżę w wysokości 6,3%. Wdrożona w ubiegłym roku strategia koncentracji na realizacji transakcji wysokomarżowych oraz rezygnacji z najmniej rentownych linii produktowych po raz kolejny przynosi efekty, dodano w komunikacie.

"Wypracowane wyniki Grupy ABC Data w I półroczu 2017 roku są wyższe od oczekiwań rynku. Co istotne, są one również zgodne z naszymi założeniami na ten rok, które były podstawą do opracowania ogłoszonej w maju tego roku prognozy wyników finansowych Grupy" - powiedziała prezes Ilona Weiss, cytowana w komunikacie.

Zaznaczyła, że w branży dystrybucji IT panuje duża sezonowość sprzedaży, a tradycyjnie najlepszym okresem, w którym grupa osiąga najwyższe przychody, jest czwarty kwartał roku.

"Nie mam więc wątpliwości, że zrealizujemy podane prognozy. Z kolei wyniki jednostkowe pozwalają z dużą dozą pewności powiedzieć, że nasi akcjonariusze mogą spodziewać się wypłaty zaliczki na poczet dywidendy za ten rok" - dodała Weiss.

W I półroczu 2017 roku Grupa ABC Data podejmowała kolejne inicjatywy prorozwojowe w obszarze e-commerce. W ich efekcie grupa znacznie poszerzyła i unowocześniła portfolio posiadanych innowacyjnych narzędzi e-commerce. W czerwcu spółka uruchomiła autorską platformę ABC Data Cloud, w ramach której oferuje zaawansowane usługi realizowane w oparciu o model cloud. Swoim klientom udostępniła również aplikację mobilną do platformy sprzedażowej ABC Data: m-InterLink. Jest ona w pełni zsynchronizowana z platformą Interlink, dzięki czemu rozpoczęte w aplikacji mobilnej zamówienia można dokończyć w systemie webowym i na odwrót. Pozwala to klientom ABC Data w pełni korzystać z funkcjonalności nowoczesnej sprzedaży wielokanałowej. Kolejną inwestycją był rozwój programu Reseller Web, wymieniono w informacji.

Rozszerzony skonsolidowany raport za I półrocze 2017 roku zostanie opublikowany w dniu 31 sierpnia 2017 roku, po zweryfikowaniu wszystkich danych przez biegłego rewidenta.

ABC Data jest dystrybutorem sprzętu IT. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r.