WPL (WIRTUALNA) chce utrzymać dynamikę wzrostu w drugim półroczu 2017 r., dzięki nowym produktom dla klientów e-commerce i nowym formatom wizerunkowym z wysokim "viewability", poinformował prezes grupy Jacek Świderski.
"Wyniki za pierwsze półrocze odzwierciedlają dynamikę rynku internetowego w Polsce. W drugim półroczu chcemy utrzymać takie wzrosty dzięki nowym produktom dla klientów e-commerce i nowym formatom wizerunkowym z wysokim 'viewability'" - powiedział Świderski podczas spotkania z dziennikarzami.
W I półroczu 2017 r. przychody gotówkowe Wirtualnej Polski wzrosły o blisko 16%. W samym segmencie online wzrost przychodów gotówkowych przekroczył 14%, przy wzroście skorygowanego wyniku EBITDA o ponad 10%.
W II półroczu grupa chce wprowadzić nowe produkty e-commerce. Wiąże się to ze zmianą podejścia do tekstów z "content meets commerce", czyli generowania leadów do sprzedaży w kierunku "content-driven commerce", czyli artykułu tworzonego na bazie produktu. Szef grupy wskazuje, że wzrost liczby kliknięć w strony produktowe rośnie dzięki temu od 80% do 1000% w zależności od branży. Pilotaż nowej usługi trwa od lipca.
Kolejną nowością są formaty wizerunkowe z wysokim "viewability". W efekcie grupa celuje w pozycję lidera kampanii wizerunkowe na bazie zmian lokacji reklam w serwisie.
"Mamy wrażenie, że robimy to mądrze. Chcemy dostarczyć produkt, gdzie będzie pewność, że zostanie obejrzany przez użytkownika. Jednocześnie realizujemy inicjatywy, aby zmniejszać uciążliwość reklam" - wskazał prezes.
Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych - Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej - Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii - np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej - np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym - np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.